loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 153 1391/07/15 نظرات (0)

 احمدرضا عابدزاده از شرایط حاکم بر فوتبال ایران انتقاد می‌کند.

احمدرضا عابدزاده خیلی وقت است مصاحبه نکرده. قرار بود او هفته قبل به ایران بیاید. ولی سفرش به تاخیر افتاده. خودش حرف‌هایی می‌زند که انگار فعلا قصد بازگشت به ایران را ندارد و سرش آنجا گرم است. سه شنبه گذشته با او تماس گرفتیم تا در مورد شرایط خودش و فوتبال ایران با او صحبت کنیم. وقتی با او تماس گرفتیم، صحبت از گرانی دلار شد و مصاحبه را هم از همین بحث شروع کردیم.
*به نفع شماست که دلار گران شده.
خب حالا یک بار هم به نفع ما شده.
*آنجا به دلار حقوق می‌گیری خوشحالی؟
نه خوشحالی ندارد. امیدوارم این وضعیت درست شود. گرانی برای مردم خوب نیست. ان‌شاءالله درست شود.
*بازی پرسپولیس را دیدی؟
نشستم بازی را دیدم. نیمه اول زیاد جالب نبود. نیمه دوم پرسپولیس خوب بازی کرد. بازی را از اینترنت دیدم. پرسپولیس هنوز مشکل دارد و باید روی آن زیاد کار کنند.
*چه مشکلی دارد؟
خیلی هماهنگ نیستند. همدیگر را پوشش نمی‌دهند. دوندگی‌شان کم است. موقعی که تیم حریف منطقه بازی را عوض می‌کند، دفاع‌های کناری خوب پوشش نمی‌دهند. پرسپولیس از این بابت چند بار ضربه خورده. ولی وضعیت دفاعی بهتر شده نسبت به اول فصل. پرسپولیس در گل زدن مشکل دارد، شاید به این خاطر که تحت فشار روانی‌اند. در ضد حمله هم بعضی وقت‌ها دچار مشکل می‌شوند.
*برای حل مشکل گلزنی کدام بازیکن بازی کند بهتر است؟
پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد که می‌توانند مشکل تیم را حل کنند ولی به نظر من باید برای راه انداختن انصاری‌فرد که یک بازیکن خوب است چاره‌ای بیندیشند. من در تیم نیستم و نمی‌توانم قضاوت کنم که چرا او کم بازی می‌کند. آدم وقتی در تیم نیست نباید قضاوت کند و به جای مربی تصمیمی بگیرد. با این حال اگر انصاری‌فرد را درست کنند، او بازیکن توانمندی است. مشکل اصلی فشار روحی روانی است. روزنامه‌ها انتقاد می‌کنند و تماشاگران فشار می‌آورند و همه این فشارها می‌آید روی سر مربی خراب می‌شود. این فشارها را من تجربه‌کرده‌ام. تیم را از بین می‌برد. این به ضرر پرسپولیس است.
*الان هم ماجرای کریمی پیش آمده و حاشیه‌های زیادی برای تیم ایجاد شده.
یک چیزهایی شنیدم و خوانده‌ام. من و شما در تیم نبودیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که مربی این تصمیمی را گرفته. ولی کریمی هم کوچک نیست و می‌تواند به تیم کمک کند. پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و این قضیه که پیش آمده فشارها را بیشتر می‌کند. در پرسپولیس مد شده که هر سال یک نفر را تشویق می‌کنند. پارسال دایی و امسال کریمی را تشویق می‌کنند. این‌که یک روز بگویید کریمی یک روز دایی و یک روز رویانیان و یک روز مایلی کهن، کمکی به پرسپولیس نمی‌کند. خود پرسپولیس از همه مهم‌تر است. این تیم 40 میلیون هوادار دارد. باید از این شرایط خار ج شود. من شک ندارم کریمی هم دوست ندارد وقتی تیم بازی می‌کند تشویقش کنند. مشکل کریمی ان‌شاءالله حل شود ولی این وضعیت، همه چیز را بدتر می‌کند. کریمی خودش هم دوست ندارد یک چنین جوی به وجود بیاید. این درست و اصولی نیست.
*به طور کلی چرا فوتبال ایران افت کرده؟ خارج از بحث پرسپولیس.
دلیل زیاد دارد. مدیریت فدراسیون و انتخاب‌هایی که صورت گرفته از دلایل اصلی است. البته پرسپولیس چند سالی است نتیجه نگرفته. فقط امسال نیست. پرسپولیس حتی زمانی که در جام حذفی قهرمان شده، در لیگ 4 تا 4 تا خورده. همین استقلال هم همیشه توی فشار بوده. باشگا‌ه‌های بزرگ ما دچار مشکل شده‌اند. تیم ملی هم همین‌طوری است. این یک چیزی است که ثابت شده.
*قبول داری نسل جدید بازیکنان هم افت کرده‌اند و توانایی بازیکنان قبلی را ندارند؟
این هم می‌تواند دلیل داشته باشد. پول آمده در فوتبال اما فرهنگش نیامده. بازیکن باید سر وقت بخوابد و بلند شود و صبحانه و شام بخورد. هفته‌ای یک بار بدنسازی کند. در آمریکا که ما هستیم، هفته به هفته تست‌های مخصصو می‌گیرند از بازیکنان. بازیکن باید بداند انتظاراتی در مقابل پولی که می‌گیرد وجود دارد. بازیکن باید مراعات کند. ولی الان ژل زدن و ابرو برداشتن و ادکلن زدن و ماشین گران قیمت سوار شدن را بلد هستند. به کارشان رسیدگی نمی‌کنند و حرفه‌ای زندگی نمی‌کنند. وقتی پول خوب می‌گیری باید زیاد تمرین کنی. باید بعد از تمرین اختصاصی تمرین کنی. نه این‌که خسته بروی سر تمرین. بازیکن شب می‌رود مهمانی. نمی‌خوابد یا دیر می‌خوابد. شما وقتی یک بازیکن مطرح هستی باید مراعات خیلی چیزها را بکنی. نباید در اماکن عمومی خیلی کارها را انجام دهی. الان من در آمریکا هستم، خیلی از خواننده‌ها دعوتم می‌کنند که به کنسرت‌شان بروم اما نمی‌روم. چون من احمدرضا عابدزاده هستم. به خاطر شخصیت خودم و جایگاه خودم نمی‌روم. می‌توانم بروم بنشینم که استراحتی هم کرده باشم. اما این کار را نمی‌کنم. ولی بازیکنان ما به این چیزها فکر نمی‌کنند. به خدا دلم می‌سوزد. بازیکنان پول حرفه‌ای می‌گیرند اما زندگی حرفه‌ای فوتبالی ندارند. یک بازیکن باید بداند عمر فوتبال حرفه‌ای او مگر چقدر است؟ آیا در این 10 یا 15 سال مسائل حرفه‌ای را مراعات می‌کند یا نه؟
*صحبت ژل زدن شد. خودت هم که بازی می‌کردی ژل می‌زدی.
من چی کار می‌کردم؟ چند جلسه تمرین می‌کردم؟ روزی چند ساعت؟ بروید از هم‌بازی‌های من بپرسید. تمرینات من را کدام گلر انجام می‌دهد الان؟ سخت‌کوشی که من داشتم را الان دارند؟ سخت‌کوشی که بازیکنان بزرگ ما داشتند را بازیکنان فعلی دارند؟ فوتبالیست‌های زمان ما با چهار تا بازی ملی و چهار گل زدن و چهار تا توپ گرفتن اشتباع نمی‌شدند. بازیکنان بزرگ فوتبال ما از حجازی و دایی بگیر تا بقیه، ببینید چطوری زندگی کرده‌اند. نحوه زندگی آن‌ها را مطالعه کنید. در فوتبال ما هیچ چیزی سر جایش نیست. نود را دیدید که چه انتخاباتی در شیراز انجام شد و چه تخلفاتی در آن وجود داشت؟ فوتبال ما الان باند بازی است. یک آدم مثل دادکان که کلی تجربه دارد را می‌گذارند کنار. یکی مثل کفاشیان که یا می‌خندد یا مسخره می‌کند را می‌گذارند رئیس فدراسیون. مشکل فوتبال ما از آن بالاست. هم بالا مشکل دارد هم پایین. وقتی بالا مشکل دارد چه توقعی از پایین دارید؟ وقتی مدیریت غلط است از بازیکن چه توقعی دارید؟ آیا کسی هست بالای سر آن‌ها که بگوید زحمت باید بکشید؟ همین الان، من که دوران قهرمانی‌ام تمام شده به خودم سختی می‌دهم. همین الان در آمریکا از 7 صبح تا 10 شب کار می‌کنم. با 4 تا تیم کار می‌کنم. امروز هم که دارم با شما صحبت می‌کنم 3 شنبه است. سه شنبه روز تعطیلم است. کارم کمتر است.
*صحبت از علی کریمی شد. این قضیه در استقلال هم وجود دارد و تماشاگران استقلال هم مجیدی را تشویق می‌کنند.
این مشکل فوتبال ماست. تماشاگران ما اخیرا یک کارهایی می‌کنند که به باشگاهشان لطمه می‌زند. پارسال در پرسپولیس می‌گفتند دایی امسال می‌گویند کریمی. الان استقلالی‌ها هم می‌گویند مجیدی. به نظرم مجیدی کار خیلی قشنگی کرد. کاری کرد که اسمش در یاد همه می‌ماند. دقیقا همان کاری را کرد که کریم باقری انجام داده بود. در اوج خداحافظی کرد. الان صبح تا شب همه دنبال کریم باقری هستند که بیاید مسئولیت بگیرد. چه به عنوان مربی چه به عنوان سرپرست. ولی قبول نمی‌کند. قدر خودش را می‌داند. فوتبالیست‌های ما باید قدر خودشان را بدانند. تماشاگران هم باید کاری کنند که به باشگاه کمک کنند. تماشاگران استقلال باید بدانند تشویق مجیدی کمکی به تیم نمی‌کند. قطعا خود مجیدی هم دوست ندارد این اتفاق بیفتد.
*فکر می‌کنی مشکل علی کریمی حل می‌شود؟
همان‌طور که گفتم، در بطن ماجرا نبودم که چه اتفاقی افتاده. ولی به هر حال کریمی بازیکن کوچکی نیست و طرفدار هم دارد. محبوبیت دارد. اگر این مشکل حل شود، هم احترام کریمی حفظ شده و هم به نفع پرسپولیس است. رویانیان دارد زحمت می‌کشد. پول آورده. بهترین بازیکنان را آورده و تیمش نتیجه نگرفته. ولی او هم باید صبور باشد. مشکلات را شناسایی کند تا بحران را پشت سر بگذارند.
*از خودت چه خبر؟
دارم کارهایم را انجام می‌دهم.
*قرار بود به ایران برگردی؟
نه. فعلا که وقت ندارم. مشخص نیست که کی برمی‌گردم. شاید تا یک سال دیگر اینجا باشم. دارم با 4 تا تیم کار می‌کنم.
*غیر از لوس‌آنجلس بلوز با چه تیمی کار می‌کنی؟
بازی‌های بلوز تمام شده و مشخص نیست فصل بعد شرایط چطوری باشد. منتظر خبرشان هستم که ببینم فصل بعد در این تیم هستم یا نه.
*فصل بعد هم چارلی سرمربی لوس‌آنجلس بلوز است؟
هنوز باشگاه مشخص نکرده.
*الان با کدام تیم‌ها کار می‌کنی؟
یک آکادمی در کالیفرنیا است که یکی از شاگردانم پسر کلینزمن است. 17 سالش است. با او تمرینات اختصاصی انجام می‌دهم.
*شرایطش چطور است؟
استعداد خوبی دارد ولی پاهایش ضعیف است. این را به خود کلینزمن هم گفته‌ام. در یک تیم هم هستم که زیر 15 سال است. 6 تا دختر و 5 تا پسر هستند. یکی دو تا شاگرد خصوصی هم دارم که اختصاصی کار می‌کنم با آن‌ها. اینجا طبق برنامه کارهایم را انجام می‌دهم.
*یعنی دور فوتبال ایران را خط کشیدی؟
فوتبال ایران باشد برای خود فدراسیون. برای آقای کفاشیان. من اینجا کار می‌کنم و راحت هستم. مشکلی ندارم. در فوتبال ایران برای این‌که مربیگری کنی باید هفت خان رستم را رد کنی. حتی اگر عابدزاده باشی و کلی تجربه داشته باشی. هیچ چیز سر جایش نیست. باند بازی است.
*مشکل پسرتان هم که به زودی حل می‌شود؟
راجع به امیر صحبت نمی‌کنم. از باشگاه بپرسید.
*بازی تیم ملی با کره جنوبی را چطور می‌بینی؟
با توجه به باخت لبنان، شرایط سخت است. فشار روحی روانی زیادی روی تیم است. اگر تماشاگران بروند استادیوم و ورزشگاه پر شود، ملی‌پوشان می‌فهمند مردم پشت آن‌ها هستند. کره هم تضعیف می‌شود. باید از تیم ملی حمایت کنیم. درست است که کروش مربی گران قیمتی بوده و انتظارات بیشتری از او داشتیم، اما باید از تیم ملی حمایت کنیم.
*خبر داری جواد زرینچه و امیر قلعه‌نویی هم در غم از دست دادن مادران خود عزادار شده‌اند؟
بله. من هم به این دو عزیز تسلیت می‌گویم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 2,162
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,943
  • بازدید ماه : 2,943
  • بازدید سال : 246,110
  • بازدید کلی : 1,296,204
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا