loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
محمد برازجانی بازدید : 465 1393/03/10 نظرات (0)

- بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سه دیدارتدارکاتی در اردوی اتریش بیم و امید را در بین علاقمندان ایجاد کرده است.


به گزارش مدال، تیم ایران درحالی اردوی ۳ هفته ای خود را در اردوی اتریش به پایان رساند که در ۳ دیدار تدارکاتی مقابل بلاروس، مونته نگرو وآنگولا به تساوی دست یافت.

عملکرد تیم ایران از جهات مختلف می تواند امید را در بین علاقمندان به فوتبال برای موفقیت در برزیل افزایش دهد اما در طرف مقابل برخی ضعف های موجود که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت نیز بیم و هراس را موجب می شود.

هرچند دیدارهای تدارکاتی صرفا برای شناخت معایب برگزار می شود ، اما باید پذیرفت که تیم ملی فوتبال ایران در این سه دیدار نتایج خوبی برابر حریفان نگرفت، این درحالی است که هیچکدام از رقبا نیز با ترکیب اصلی خود برابر تیم کشورمان صف آرایی نکردند.

نکات امیدوارکننده در دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در اتریش :

اول:بدون تردید بازیکنان تیم ایران پس از حضور در اردوی آفریقای جنوبی واتریش از لحاظ بدنی به شرایط بسیار بهتری رسیده اند و دوندگی بالای هافبک های تیم کشومان می تواند یکی از نکات مثبت باشد. همگروهی با تیم های نیجریه وبوسنی که ازلحاظ بدنی و دوندگی از بهترین های جام جهانی تلقی می شوند نیاز تیم ایران را بر افزایش قدرت بدنی علنی کرد که خوشبختانه تیم کشورمان از این بابت مشکل چندانی ندارد.

دوم: خط دفاعی مستحکم تیم ایران نیز یکی از فاکتورهای مهمی است که در ۲ سال اخیر برگ برنده تیم تحت رهبری کارلوس کی روش بوده است. این تیم در دیدارهای مقدماتی جام جهانی فقط ۲ گل دریافت کرد و در ۳ دیدار تدارکاتی نیز فقط یک گل دریافت کرد. خط دفاعی تیم کشورمان درقاره آسیا از بهترین ها محسوب می شود و باید دید این نقطه مثبت تیم کشورمان می تواند برابر آرژانتین و بوسنی که بهترین مهاجمان جهان را در اختیار دارند مقاومت کند.

سوم: هماهنگی خوب بین خط دفاع و هافبک از دیگر عواملی بود که در ۳ دیدار اردوی اتریش امیدها را افزایش داد. این هماهنگی سبب شد تا بازیکنان تیم ایران به خوبی فضاها راازحریف گرفته و اجازه بازیسازی را به هافبک های تیم های مقابل ندهند.

ضعف های تیم ملی در سه دیدار تدارکاتی اتریش:

اول:زهردارنبودن خط حمله تیم ملی که مشکل اصلی این تیم محسوب می شود در دیدارهای مقدماتی جام جهانی و همچنین بازیهای تدارکاتی اخیر قابل لمس بود.خط حمله ای که چنانچه رضا قوچان نژاد به ان اضافه نمی شد حتی در مقدماتی جام جهانی نیز حرفی برای گفتن نداشت و شاید امروز تیم ایران در جام جهانی نبود.

واضح است کی روش برای حضور در برزیل روی قوچان نژاد حساب ویژه ای باز کرده است، چراکه سردار آزمون جوان تر از آن است که در ترکیب اصلی باشد و کریم انصاری فرد نیز در تیم ملی هیچگاه مهاجم اصلی نبوده است.

دوم:نبود بازیکنان سرعتی یکی از ضعف های غیرقابل چشم پوشی درتیم فعلی ایران است. جدا ازاشکان دژاگه که از لحاظ سرعتی، فنی و تاکتیکی بالاتر از بازیکنان قاره آسیا محسوب می شود در تیم ایران نمی توان بازیکن سرعتی دیگری را یافت. مدافعان کناری که معمولا باید از همه سرعتی تر باشند از این نظر ضعیف هستند و این مساله در دیگر پست ها نیز دیده می شود. شاید کی روش در نظر داشته باشد برای برطرف کردن این نقطه ضعف تیم خود از دفاع و یارگیری منطقه ای و بازی بسته استفاده کند.

سوم : دروازه بانان تیم ملی

در دیدارهای تدارکاتی تیم ملی رحمان احمدی، علیرضا حقیقی و دانیل داوری دروازه بانان این تیم مقابل حریفان بودند.

عملکردضعیف این سه تن موجب نگرانی علاقمندان شده است.چرا که همچون جام جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۹۸ که مرحوم ناصرحجازی و احمد رضا عابدزاده درون دروازه بودند و نقطه قوت تیم ملی و کادر فنی محسوب می شوند،این بار در این نقطه با ضعف مواجه هستیم.

شاید ضعف این منطقه باعث شود که تلاش بازیکنان با یک اشتباه دروازه بان از دست برود و جبران کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

باتوجه به بازیهای انجام شده به نظر می رسدکه رحمان احمدی وظیفه حراست از چارچوب قفسی تیم کشورمان را در جام جهانی برعهده داشته باشد، چراکه حقیقی تجربه چندانی در بازیهای ملی ندارد و دانیل داوری نیز هرگاه در ترکیب اصلی بوده نشان داده که قابل اعتماد نیست. این نکته ای است که شایدنگرانی کی روش رابرای اجرای برنامه های دفاعی اش برانگیخته باشد.

به هرحال انتظار می رود که کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی و از مربیان شناخته شده جهان، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را در روزهای باقیمانده تا جام جهانی رفع کند تا شاهد بازیهای خوبی از این تیم در برزیل باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران که جمعه شب به کشور بازگشت، بامداد روز سه شنبه راهی برزیل خواهد شد تا اردوی خود را دراین کشور دنبال کند.

درطول این اردو قرار است تیم ملی ایران با تیم ترینیدادو توباگو هم دیدار دوستانه ای برگزار کند.

تیم ملی فوتبال ایران درجام جهانی ۲۰۱۴ با تیم های نیجربه، ارژانتین و بوسنی همگروه است که دیدارهای خود را از روز ۲۶ خردادماه آغاز می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 2,162
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,969
  • بازدید ماه : 2,969
  • بازدید سال : 246,136
  • بازدید کلی : 1,296,230
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا