loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 249 1391/11/11 نظرات (0)

می دهد که شماره 8 پرسپولیس تا یک ماه دیگر می تواند برای پرسپولیس بازی کند! خبری که شادی هواداران این تیم را به همراه خواهد داشت.

به نقل از  قدس آنلاین، یک خبر خوب از اردوی پرسپولیس آن هم از یک منبع موثق: «علی کریمی یک ماه دیگر برای پرسپولیس بازی می‌کند.» این خبر با توجه به اینکه ابتدا اعلام شده بود شماره 8 قرمزها 3 ماه دور از میدان خواهد بود برای دوستداران کریمی و پرسپولیس امیدوارکننده است. با این حساب کریمی که از بازی با صبا در قم (24 دی ماه) مصدوم شده احتمالاً تا دیدار هفته بیست و هفتم لیگ در بندرعباس و مقابل آلومینیوم آماده بازی خواهد شد و حتی اگر از این بازی هم به ترکیب برنگردد یا گل‌محمدی ریسک بازی دادن به او را به جان نخرد از بازی هفته بیست و هشتم مقابل سایپا (که هنوز برنامه‌اش اعلام نشده) یا دیدار حساس یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل ذوب‌آهن در اصفهان حتماً بازی خواهد کرد.

ML است نه ACL

با توجه به اعلام زمان بازگشت علی کریمی به شرایط مسابقه و اینکه او یک ماه دیگر بازی خواهد کرد در نوع آسیب‌دیدگی او شک و شبهاتی به وجود می‌آید. پس از اینکه دکتر رازی اعلام کرد کریمی 3 ماه دور از میدان خواهد بود این ذهنیت نزد مخاطبان حرفه‌ای‌تر فوتبال تقویت شد که MCL (رباط جانبی) او آسیب‌ ندیده بلکه ACL (رباط صلیبی‌)اش پاره شده که البته از نوع خفیف آن است. با این حال مشخصاً MCL کریمی پاره شده و در این خصوص سهواً هم اشتباهی نشده است. برای چگونگی از درجه‌بندی مصدومیت MCL سراغ دکتر فرید زرینه پزشک سابق پرسپولیس رفتیم که البته او در ابتدای حرف‌هایش گفت:‌«من اطلاع دقیقی از وضعیت آسیب‌دیدگی کریمی ندارم. خیلی فرق است بین فردی که زانوی آسیب دیده بازیکن را دیده، معاینه کرده و مدارکش را دیده با آن کسی که از طریق روزنامه‌ها و سایت‌ها خبردار شود. من هم هرچه می‌دانم از طریق رسانه‌ها است.»

درجه‌بندی پارگی‌ها و طول درمان آنها

اما حرف‌های اصلی زرینه اطلاعاتی است که درخصوص نحوه مصدومیت MCL و طول درمان آن می‌دهد: «مصدومیت رباط داخلی (MCL) 3 نوع درجه‌بندی می‌شود. مدل اول پارگی خفیف است که طول درمانش 3 هفته زمان می‌برد. در درجه‌بندی 2 معمولاً 6 هفته طول می‌کشد تا بازیکن به شرایط بازی برسد و در نوع سوم بین 6 تا 8 هفته زمان خواهد برد البته از آنجایی که رباط عروق خونی خوبی دارد و جوش می‌خورد معمولاً بی‌حرکتش می‌کنند. در درجه بندی 1 و 2 نیازی به جراحی نیست و در نوع سوم اگر پارگی بافت‌ها زیاد باشد جراحی انجام می‌شود.» زرینه می‌گوید: «مصدومیت رباط صلیبی (ACL) کاملاً پیچیده‌تر و بدتر از رباط جانبی (MCL) است و طبیعتاً طول درمانش هم متفاوت است اما کلمه‌ای که ما در زبان فارسی به کار می‌بریم و می‌گوییم رباط دچار کشیدگی شده اصلاً درست نیست چرا که طول رباط اضافه نمی‌شود و کش نمی‌آید بلکه درصد پارگی فیبرهای آن فرق می‌کند که متناسب با درصد پارگی فیبرها طول درمان آن هم فرق می‌کند.»

پارگی رباط کریمی درجه 2 است

با توجه به اطلاعات دکتر زرینه و خبر موثقی که از تیم پرسپولیس می‌رسد، می‌توان گفت مصدومیت کریمی، پارگی درجه دوم MCL است. مصدومیتی که نیاز به 6 تا 8 هفته طول درمان دارد که تا حالا 16 روز از آن گذشته و بازگشت به میادین تا یک ماه دیگر درست به نظر می‌رسد. دکتر زرینه در پایان به نکته جالبی هم اشاره می‌کند: «وحید هاشمیان قبل از جام جهانی و زمانی که در هانوفر بازی می‌کرد از ناحیه رباط داخلی (MCL) مصدوم شد که طول درمانش هفت هشت هفته طول کشید بنابراین برای افراد مختلف این زمان می‌تواند متفاوت باشد چون ری‌اکشن بدن افراد هم مهم است. با این حال برنامه درمانی که کریمی انجام می‌دهد و روزانه 2 جلسه فیزیوتراپی و یک جلسه آب درمانی می‌کند برنامه کامل و خوبی است و ان‌شاءا... در همان زمان یک ماه او به میدان برگردد.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 116
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 377
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,617
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,617
  • بازدید ماه : 8,736
  • بازدید سال : 251,903
  • بازدید کلی : 1,301,997
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا