loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 155 1391/11/03 نظرات (0)

برترین گل زن های استقلال یعنی برهانی و علی جباری در کنار هم و با هم ۱۸۰گل برای استقلال زده‌اند و این درحالی است که فرشاد پیوس به تنهایی 153 گل به ثمر رسانده است

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در طی تاریخ تاسیس خود ۷۵ بار به مصاف هم رفتند و در روز جمعه ۶ بهمن برای هفتادمین ششمین بار در ورزشگاه آزادی رودر روی هم قرار خواهند گرفت .
آمار گل های زده این دو تیم در بازیها و مسابقات مختلف گویای برتری پرسپولیس است.
پرسپولیس در مجموع با زدن ۴۲۴ گل و استقلال با ۴۲۲ گل از سوی ۵ نفر اول بیشترین گل زده باز هم این پرسپولیس است که در صدر گلزنان تاریخ دو باشگاه قرار دارد و این بازی یعنی دربی ۷۶ و گل های آن از سوی دو باشگاه میتواند این آمار را تا حدودی دستخوش تغییرات کند .
ما در اینجا آمار ۵ گل زن برتر این باشگاه را که در صدر گلزنان آن قراردارند را به شما معرفی میکنیم.

۵ بازیکن بر‌تر تاریخ باشگاه محبوب پرسپولیس :
۱ ـ فرشاد پیوس (۱۵۳ گل): بر‌ترین گلزن تاریخ پرسپولیس از سال ۱۳۷۰ این رکورد را در اختیار دارد و گویا، تا یکی دو دهه آینده هم این رکورد همچنان به نام آقای گل همه ادوار تاریخ پرسپولیس باشد!
پیوس در ۲۱۲ بازی، موفق به زدن ۱۵۳ گل شد که میانگین وی ۷۲/۰ گل در هر بازی است که این بهترین میانگین در بین گلزنان بر‌تر تاریخ باشگاه است. فرشاد ۹ گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رساند و از سال ۶۵ تا ۷۶ بار‌ها آقای گل مسابقات گوناگون شد.

۲ ـ علی پروین (۹۵ گل): تا پیش از ظهور پیوس، پروین بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس به شمار می‌رفت که در ۲۷۸ بازی، موفق به زدن ۹۵ گل شده بود. پروین بیست گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده و با این آمار، بهترین پنالتی زن تاریخ پرسپولیس به شمار می‌رود. وی در همه مسابقات پرسپولیس حضور داشته و تنها در کارنامه وی، جای بازی‌های آسیایی خالی است.
همچنین وی در میان ده گلزن بر‌تر تاریخ پرسپولیس، فقط یک هافبک قرار دارد که ضربات آزاد و پنالتی او در دهه پنجاه و شصت زبانزد همگان بود.

۳ ـ صفر ایرانپاک (۷۴ گل): مرحوم ایرانپاک، بهترین گلزن سرخپوشان در دهه پنجاه بود که در ۱۴۳ بازی موفق به ثمر رساندن ۷۴ گل شد که با این حساب، میانگین گلزنی وی ۵۲/۰ گل در هر بازی بود که پس از پیوس و دایی، سومین رکورد بر‌تر در این زمینه است. ایرانپاک از سال ۴۹ تا ۵۹ به مدت یازده سال در پرسپولیس توپ زد و رکورد هفت گل وی در دربی، هنوز در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است. وی ۴۵ گل نیز در لیگ تخت جمشید زد که تا چند سال پیش، یکی از رکوردهای بر‌تر گلزنی در تاریخ لیگ ایران بود.

۴ـ ناصر محمدخانی (۵۹ گل): آقای گل تهران در سال ۶۰ که با پیراهن بانک ملی آن را به دست آورد. او از سال ۶۱ تا ۷۲ به تناوب در پرسپولیس توپ زد و البته بهترین سال‌های فوتبال خود را در قطر گذراند. محمدخانی در سال‌هایی در پرسپولیس بازی می‌کرد که سالی بیست تا ۲۵ بازی برگزار می‌شد.
گلزن قهار پرسپولیس در نیمه نخست دهه ۶۰، در ۱۵۲ بازی موفق به زدن ۵۹ گل شد و یکی از بر‌ترین مهاجمان فوتبال ایران در دهه شصت بود.

۵ ـ علی دایی (۴۳ گل): قطعا اگر دایی همه دوران فوتبال خود را در پرسپولیس می‌گذراند، اکنون رکورد پیوس را شکسته بود و آقای گل تاریخ پرسپولیس لقب می‌گرفت. دایی با میانگین گلزنی ۶/۰ گل در هر بازی، پس از پیوس، بهترین آمار را دارد و در ۷۱ بازی موفق به زدن ۴۳ گل شده است. البته شش گل دایی از ضربات پنالتی بوده است. بر‌ترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان، تنها سه فصل و نیم در پرسپولیس بازی کرد و در فصل ۸۲ نیز اقای گل لیگ بر‌تر شد.

۵ بازیکن بر‌تر تاریخ باشگاه استقلال:

۱ ـ آرش برهانی: ۹۱ گل
۲ ـ علی جباری: ۸۹ گل
۳ ـ فرهاد مجیدی: ۸۳ گل
۴ ـ غلامحسین مظلومی: ۸۲ گل
۵ ـ عبدالصمد مرفاوی: ۷۷ گل

آرش برهانی با دو گلی که هفته پیش در بازی مقابل مس کرمان به ثمر رساند، با ۹۱ گل زده برای استقلال، بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال معرفی شد؛ علی جباری، هافبک اسبق استقلال با زدن ۸۹ گل، دومین گلزن بر‌تر تاریخ استقلال به شمار می‌رود و پس از جباری نیز فرهاد مجیدی ۸۳ گله در جایگاه سوم است.

پیش از این، برهانی با دو گلی که در دیدار مقابل سایپا از دور اول جام حذفی به ثمر رسانده بود، با ۸۹ گل به رکورد علی جباری بازیکن اسبق این تیم رسید.
علی جباری، هافبک اسبق استقلال با زدن ۸۹ گل دومین گلزن بر‌تر تاریخ استقلال به شمار می‌رود و پس از جباری نیز فرهاد مجیدی ۸۳ گله در جایگاه سوم حضور دارد.
مجیدی نخستین بار در بیستم تیر ۱۳۷۶ مقابل پرسپولیس برای استقلال به میدان رفت و اولین گلش را نیز در نهم دی ۷۶ مقابل نفت آبادان به ثمر رساند.
برهانی پیش از آمدن به استقلال در تیم پاس تهران و همچنین مدت کوتاهی برای تیم النصر امارات بازی کرده‌است؛ افزون بر این، آرش دومین بازیکنی که در تاریخ لیگ بر‌تر توانست تعداد گل‌هایش را سه رقمی کند، وی همچنین رکورددار سریع‌ترین هت تریک تاریخ لیگ بر‌تر در کمتر از ده دقیقه (مقابل پیکان در لیگ هشتم). ضمنا برهانی در ۳۷ بازی ملی ده گل زده است و آقای گلی لیگ هشتم هم به نام وی ثبت شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 7,132
  • بازدید سال : 250,299
  • بازدید کلی : 1,300,393
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا