loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 107 1391/09/28 نظرات (0)

در حالی که فرهاد مجیدی فصل قبل بدلیل مشکلات خانوادگی و دوری از دخترش از استقلال رفت دیشب این بازیکنان با قراردادی 18 ماهه دوباره پیراهن آبی را پوشید که این کار موجب واکنش طرفداران ناصر خان حجازی و خانواده ناصر خان شده است. 

واکنش اتیلا حجازی به بازگشت مجیدی

اين‌ روزها تمام رسانه‌ها از بازگشت فرهاد مجيدي به استقلال سخن مي‌گويند و گويا فرهاد نيز علاقه‌مند به بازگشت است، در اين باره چه نظري داريد؟

نظر خاصي ندارم.


چرا؟

به دليل اينكه فرهاد سي‌وشش سالش است و از نظر فكري به تكامل رسيده، او خوب و بد را تشخيص مي‌دهد.

فرهاد مجيدي در مصاحبه‌يي عليه امير قلعه‌نويي مدعي شده بود كه: «گناه من از نظر آقايان اين است كه شاگرد مكتب ناصر حجازي بودم. متاسفم كه فوتبال ما به جايي رسيده كه تمرين را با چاقوكشي شروع مي‌كنند. از كار كردن با افرادي كه براي رسيدن به هدف‌شان، مقدسات را به بازي مي‌گيرند، شرم دارم.» اما حالا فردي كه مي‌گفت از كار كردن با قلعه‌نويي شرم دارد و خود را از مكتب حجازي مي‌دانست همه‌چيز را فراموش‌كرده است! در اين ‌خصوص چه نظري داريد؟

بله، من تمام اين سخنان را به خاطر دارم و به همين دليل چند روزي سكوت خواهم كرد تا ببينم چه اتفاقي خواهد افتاد. اگر فرهاد به استقلال برگردد حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارم. با اين حال اگر فرهاد به استقلال بيايد، مشكل گلزني استقلال كه در نيم‌فصل اول از آن رنج مي‌برد برطرف مي‌شود. استقلال در نيم‌فصل اول از عدم گلزني مهاجمانش ضربه خورد اما اگر فرهاد همانند فصل قبل آماده باشد شرايط استقلال خيلي بهتر مي‌شود.

در گذشته خيلي از افراد در تيم استقلال همانند فرهاد مجيدي منتقد اميرقلعه‌نويي بودند و ادعا مي‌كردند كه تا آخر پشت ناصرخان خواهند ماند اما انگار اين افراد ناصرخان را فراموش كرده‌اند و به سمت قلعه‌نويي كشيده شده‌اند. در اين مورد چه نظري داريد؟

به جان دخترم كه خيلي دوستش دارم، ناصر حجازي بي‌همتا بود. باور كنيد اين حرف را به خاطر اينكه پدرم بود نمي‌گويم؛ به خاطر اين مي‌گويم كه وقتي حرفي را مي‌زد تا آخر پاي حرفش مي‌ايستاد، هيچ‌وقت به خاطر منافع شخصي رنگ عوض نمي‌كرد. در اين فوتبال هيچ‌كس در حدواندازه ناصرخان نيست. بقيه افراد به خاطر منافع‌ شخصي‌شان رنگ عوض مي‌كنند. مهم اين است كه پدرم در دل مردم زنده است.

چطور؟

با وجود اينكه زمان زيادي از فوت‌ ناصر‌خان مي‌گذرد بيشتر هوادارانش روز تولدش را تبريك گفتند. اين نشان مي‌دهد كه ناصر حجازي براي مردم مهم است. براي من و خانواده‌ام نفراتي كه در استقلال هستند و به خاطر منافع شخصي ناصرخان را فراموش كرده‌اند، مهم نيستند. براي ما مردم مهم هستند كه در روز تولد ناصرخان با اس‌ام‌اس‌هايي قشنگ‌شان نشان دادند كه پدرم در دل آنها زنده است. همين كه ناصرخان اسطوره مردمي است براي ما كافي است.

از بحث پدرتان خارج شويم. نظر شما درباره نتايج تيم‌ملي چيست؟

من قبلا گفته بودم كه تيم‌ملي با اين شرايط نتيجه نمي‌گيرد حتي اين حرف من باعث شد تا تعدادي از دوستان ناراحت شوند. حالا مي‌بينيد كه بي‌راه نگفته بودم. ما بايد بپذيريم كه در حال حاضر جزو تيم‌هاي درجه دوم آسيا هستيم و تيم‌هايي مانند كره‌جنوبي، ژاپن، استرليا و غيره درجه اول هستند. پدرم آن زمان مي‌گفت با شرايطي كه ما پيش مي‌رويم روزي خواهد رسيد كه ما به راحتي به ازبكستان، لبنان و غيره مي‌بازيم كه ديديد درست پيش‌بيني كرده بود و ما به لبنان و ازبكستان باختيم. به نظرم ما ديگر فوتبالي نداريم. بايد بهترين فدراسيون آسيا جوابگوي اين نتايج ضعيف باشد.

واکنش همسر ناصر خان به استقلالی شدن مجیدی

پس از توافق فرهاد مجیدی با استقلال، تعدادی از هوادارانی که خود را منتسب به مرحوم ناصر حجازی می‌کردند با هواداران مجیدی درگیر شدند اما علی فتح‌الله‌زاده منتقدان حضور مجیدی در استقلال را کسانی عنوان کرد که از بازگشت کاپیتان آبی‌ها در استقلال "هراس" دارند. در این میان شاید موضع‌گیری خانواده ناصر حجازی به این انتقال بتواند جالب‌توجه باشد.


بهناز شفیعی همسر مرحوم حجازی درباره حضور مجیدی در استقلال به ایسنا، گفت: برای ما در درجه اول اعتلای نام استقلال اهمیت دارد. مهم نیست که چه کسی در این تیم بازی می‌کند بلکه تنها نام استقلال مهم است. درباره فرهاد مجیدی هم باید بگویم که هر تصمیمی گرفته حتما از نظر خودش درست بوده و محترم و ما نمی‌توانیم درباره این انتقال اظهارنظر کنیم.


او درباره اینکه آیا حضور مجیدی در استقلال باعث دودستگی هواداران و در نهایت ضربه خوردن استقلال نمی‌شود گفت: اول اینکه باید بگویم ما مخلص هواداران هستیم اما من بارها به آنها گفته‌ام که اگر می‌خواهید روح ناصر شاد باشد،‌ جنجال نکنید چرا که خود ناصر هم اهل جنجال نبود. آرامشی که آنها می‌توانند به استقلال بدهند کمک بزرگی به استقلال برای کسب قهرمانی خواهد بود.


شفیعی درباره اتفاقات شب گذشته جلوی دفتر فتح‌الله‌زاده هم گفت: طرفداران ناصر اهل توهین و بد و بیراه نیستند و اگر اعتراضی به این انتقال داشته باشند به کسی توهین نمی‌کنند. در هر حال قهرمانی استقلال همه‌ی ما و به ویژه ناصر را خوشحال می‌کند و باید به استقلال کمک کنیم قهرمان شود. دوباره تاکید می‌کنم که نظر مجیدی حتما برای خودش درست و محترم بوده و ما برای او در بازگشتش به استقلال آرزوی موفقیت می‌کنیم.

اما...فرهاد مجیدی به خودش پشت کرد نه حجازی 

در ورزش ایران و به ویژه فوتبال، مدت‌هاست افراد رو در روی هم قرار می‌گیرند و هر آنچه می‌خواهند نثار هم می‌کنند اما آنگاه که پای منافع به میان می‌آید، به یک‌باره برای یکدیگر آغوش باز کرده و سینه چاک می‌کنند.

فرهاد مجیدی یکی از محبوب ترین بازیکنان استقلال در دوران پس از انقلاب بوده و بازگشت وی به این تیم برای بسیاری از هواداران آبی خبر خوشایندی است. بازیکنان صاحبنام و محبوب باید در باشگاه‌های خود بازی کنند و با پیراهن آن تیم، کفش‌ها را بیاویزند اما شرایط جدایی و بازگشت، مهم تر است.

در فوتبال دنیا مواردی چون مجیدی بسیار بوده‌اند و هواداران فوتبال خاطرات خوشی از بازیکنان محبوبشان دارند. "رائول گونزالس" که به درستی اسطوره باشگاه رئال مادرید است، از سال 1994 با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و در سال 2010 و زمانی که متوجه شد مربیان باشگاه نظر مساعدی نسبت به وی ندارند، پس از 16 ساله به شالکه پیوست.

رائول در این مدت بیانیه‌ای صادر نکرد و مصاحبه تندی با خبرنگاران علیه باشگاه محبوبش انجام نداد و نه در مدح و نه در مذمت کسی سخن نگفت. "الساندرو دل پیه‌رو" نزدیک به 20 سال برای یوونتوس بازی کرد و حتی با این تیم در سری B ایتالیا هم بازی کرد اما در زمان پیوستن به سیدنی استرالیا، عقده گشایی نکرد.

فرهاد مجیدی سال گذشته و در حالیکه استقلال به وجود وی نیاز مبرم داشت و به گواه بسیاری از کارشناسان می‌توانست با حضور خود موجب قهرمانی آبی‌پوشان شود، با بهانه قرار دادن دخترش، رهسپار قطر شد.

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. تا اینجای کار نمی‌توان چندان به وی خرده گرفت اما زمانی که وارد جنگ لفظی با امیر قلعه‌نویی شد، حرف‌هایی به زبان آورد که کاملا در تضاد با بازگشت این بازیکن به استقلال است.

مجیدی با گفتن اینکه من "شاگرد مکتب حجازی هستم" فصل جدیدی از اختلافات با سرمربی وقت استقلال را آغاز کرد و حتی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرد "حاضر نیست به خاطر زیر پا گذاشتن اصول خود، با هر کسی کار کند." از آن سو قلعه‌نویی هم این بازیکن را متهم به بی‌تعصبی کرد و اینکه اگر مجیدی واقعا استقلال را دوست داشت پس چرا در میانه فصل از این تیم جدا شد، آن هم به خاطر پیشنهاد مالی بهتر.

امروز اما اوضاع فرق کرده است. بازیکن سی و اندی ساله با سلام و صلوات به باشگاه پرطرفدار بازگشته و اتفاقا قرار است کاپیتان هم بشود. اینکه وی در تاریخ 7/7 سال 91 از فوتبال خداحافظی کرده بود، ایراد چندانی به این بازیکن به حساب نمی‌آید چراکه در فوتبال ایران چندان نباید به حرف‌ها توجهی داشت چون جنبه شعارزدگی دارند.

فوتبال ایران بدترین دوران تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد و در زمینه ملی و باشگاهی در خوشبینانه‌ترین حالت به فوتبال درجه دوی آسیا بدل شده است. در جایی که نگاه مدیران باشگاه‌هایی چون استقلال از سطح کلان به سطوحی پیش پا افتاده از این دست، تنزل پیدا می‌کند نباید انتظار موفقیت‌های بزرگ داشت.

دغدغه امروز استقلال باید قهرمانی در لیگ و البته موفقیت در آسیا باشد زیرا پرافتخارترین باشگاه ایران به حساب می‌آید اما معلوم نیست باشگاهی با این پیشینه، چرا می‌بایست انرژی بسیاری روی بازگرداندن فرهاد مجیدی به این تیم می‌گذاشت؟.

هرچند به زعم مدیران این باشگاه، با جدایی میلاد میداودی و امین منوچهری، ممکن است حضور مجیدی مشکلات خط حمله استقلال را کمتر کند اما طبق گفته این بازیکن، وی دستکم باید چندین هفته زیر نظر مربی بدنساز تمرین کند تا به شرایط آرمانی باز گردد.

تا پاسخ مناسبی به همین "چراها" داده نشود و فوتبال ایران بر پایه "اما و اگرها" باشد، آش همین است و کاسه همین. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 56
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 276
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 897
  • باردید دیروز : 1,195
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,693
  • بازدید ماه : 5,693
  • بازدید سال : 248,860
  • بازدید کلی : 1,298,954
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا