loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 787 1393/01/31 نظرات (0)

یک پیرمرد غیر فوتبالی و عاشق صندلی مدیریت ! کسی که عاشق دیده شدن است و برای این کار خیلی ها رو دور می زند و از کسی ترسی هم ندارد ، او علی فتح الله زاده خویی است .

هرگز جمله ناصر خان حجازی درباره فتح الله زاده یادمان نمی رود که میگفت : فتح الله زاده با همه هست و با هیچ کس نیست !

فتح الله زاده انگار یادش نمی آید چطور وارد فوتبال شد ؟ او یک روزنامه نگار بود که عشق مدیریت در استقلال را در سر می پرورانید . علی فتح الله زاده خویی ، پیرمرد ترک زبانی که هیچ سابقه بازیگری در فوتبال را نداشت و در سال 1374 سردبیر روزنامه استقلال جوان شد و گهگاهی نیز در آن روزنامه مطلب می نوشت . از آنجایی که فوتبال یک ورزش پر درآمد محسوب میشود و مدیر عاملی یک تیم فوتبال علاوه بر معروف شدن ، راههای بسیاری برای پول در آوردن به فرد را یاد می دهد . از همین رو مدیر عاملی استقلال حاجی را به وسوسه انداخت !! در سال 1375 با دستور یکی از دوستان نزدیک فتح الله زاده یعنی آقامحمدی(دایی خانم فتح الله زاده) او به هیئت مدیره استقلال پیشنهاد شد و روز بعد به طور رسمی مدیر عامل این تیم پرهوادار شد !

عملکرد سال به سال فتح الله زاده به شرح زیر است :

سال 1375 : او با حکمی ناصر حجازی را سرمربی استقلال کرد ، اما تیم استقلال در این سال علاوه بر حذف شدن از جام حذفی در لیگ نیز مقام ششمی را کسب کرد که رتبه خوبی نبوده است . این در حالی است که پرسپولیس با مدیریت مهندس عابدینی قهرمان لیگ شد .

سال 1376 : در این سال پرسپولیس بخاطر تعداد زیاد بازیکنان ملی پوش با دستور فدراسیون از لیگ کنار کشید و استقلال نیز نفس راحتی کشید و او اولین قهرمانی اش را با استقلال کسب کرد .

سال 1377 : سال 1377 با برگشت پرسپولیس دوباره کار برای تیم استقلال و مدیر عاملش سخت شد و پرسپولیس قهرمان شد و استقلال نایب قهرمان !

سال 1378 : سال 78 هم به همین صورت بود و استقلال نایب قهرمان شد و پرسپولیس قهرمان .. در این سالها حاجی حسابی از عابدینی کم آورده بود .

سال 1379 : بالاخره در سال 79 حاجی از زیر سایه پرسپولیس بیرون امد و استقلال را قهرمان لیگ کرد .

سال 1380 : این سال هم برای حاجی فتح الله زاده و استقلال تلخ بود چون پرسپولیس با مدیریت مهندس عابدینی در هفته اخر قهرمان شد و استقلال دوم شد . البته استقلال در این سال جام حذفی را بدست آورد .

سال 1381 : فتح الله زاده در این سال رولند کخ را جایگزین منصور پور حیدری کرد اما در آخر فصل رتبه نهم را کسب کرد تا یکی از افتضاح ترین رتبه های زمان مدیریت خود را شکل دهد ! بعد از 7 سال مدیریت در استقلال علی فتح الله زاده جای خود را به محمد قریب داد . او بخاطر نتایج ضعیف در سال آخر از سمت خود کنار گذاشته شد . در 7 سال مدیریت او فقط 2 قهرمانی لیگ و 1 قهرمانی جام حذفی به چشم میخورد !! در حالی که او جامهای بسیاری را از دست داد .

سال 1386 : بعد از 5 سال او بار دیگر به استقلال برگشت ، اما این برگشت برای او خوش یمن نبود . او در طی یکسال سه مربی عوض کرد و سر اخر نیز بدترین رتبه استقلال در لیگ را که سیزدهم بود تحویل هوادارانش داد . شاید هر مدیر عامل دیگری هم که بود و این مقام بسیار اسفناک را بدست می آورد درب خروج را نشانش میدادند و او نیز آخر این فصل استعفا داد

سال 1389 : شاید هر مدیر عاملی دیگری که بود برای خود ارزش قایل میشد و بعد از نتایج ضعیف خود دیگر به استقلال باز نمی گشت اما فتح الله زاده باز هم در سال 1389 به این تیم باز گشت !! او در این سال با استقلال مقام نایب قهرمانی را بدست آورد و سپاهان قهرمان شد . تیم اواز جام حذفی وآسیا نیز حذف شد .

سال 1390 : در سال 90 نیز تیمش مقام سومی لیگ برتر را کسب کرد و قهرمان نشد اما در جام حذفی که حرفهای زیادی پیرامونش بود مقام قهرمانی را کسب کرد .

سال 1391 : در این سال فتح الله زاده ، پرویز مظلومی را برکنار و امیر قلعه نوعی را سرمربی استقلال کرد . و استقلال با مدیریت او قهرمان لیگ شد.

سال 1392 : امسال نیز او بدترین عملکرد را داشت ، تیم او در این سال از جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ به مقام پنجمی رسید . در این 4 سال نیز او 1 قهرمانی لیگ و 1 قهرمانی حذفی را بدست آورده است . در مجموع : او در طی 12 سال حضور خود به عنوان مدیر عامل استقلال 3 قهرمانی لیگ و 3 قهرمانی جام حذفی را داراست . 11 سال تیم استقلال در 30 جام پیش رو و 6 قهرمانی !! یعنی فقط 18 % قهرمانی !! و این مدیریت ضعیفی است .

یادمان نرود که بدترین رتبه های لیگ آزادگان و لیگ برتر استقلال ( پنجم /ششم / نهم / سیزدهم ) در زمان این مدیر عامل ثبت شد . و مدیریت او هنوز هم ادامه دارد ..

ذکر چند نکته :

1- فتح الله زاده در سال اول مدیریت خود قهرمان نشده است .

2- اگر به هر مدیر عاملی 7 سال یا در مجموع 12 سال وقت بدهی بی شک بیشتر از این تعداد قهرمانی نیاورد کمتر نمی آورد .

3- بدترین رتبه های لیگی استقلال در زمان مدیریت این مدیر عامل شکل گرفته است . ( پنجم ، ششم ، نهم ، سیزدهم )

4- طبق آخرین حسابرسی انجام شده بدهی تیم استقلال از سال 1390 به بعد 22 میلیارد افزایش پیدا کرده است . او در این 3 سال قرارداد های میلیاردی با بازیکنان گران قیمتی همچون : سید مهدی رحمتی ، آندو تیموریان ، خسرو حیدری ، جواد نکونام ، مجتبی جباری ،بیگ زاده ، ساموئل و ... بست و بدهی های استقلال را چند برابر کرد .

5- پول دادن برای خرید نشان شوالیه از کارهای عجیب او بود .

6- قردادهای ترکمانچای او با فرهاد مجیدی که اواسط فصل استقلال را رها کرد و به قطر رفت ! درگیری فیزیکی با مجتبی جباری ! و قرارداد عجیب او با پژمان منتظری و رفتن این مدافع از استقلال از شاهکارهای او بود .

7- برگزاری جلسات مشکوک در سونای دکتر فتح الله زاده با برخی ارکان فوتبال از جمله علیپور و محمدی.

8- قضاوت های مشکوک محسن ترکی در زمان مدیریت ایشان.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 278
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 905
  • باردید دیروز : 1,195
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,701
  • بازدید ماه : 5,701
  • بازدید سال : 248,868
  • بازدید کلی : 1,298,962
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا