loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 117 1391/09/21 نظرات (0)

یحیی گل محمدی سی و دومین سرمربی تاریخ پرسپولیس از سال 1347 تاکنون است؛ 28 سرمربی دائمی و 3 سرمربی موقت قبل از او در پرسپولیس روی نیمکت نشسته اند

یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس از اولین روز هفته کار خود را آغاز کرده بود و امروز نیز رسماً حکم مربیگری اش را از مدیرعامل باشگاه دریافت کرد. سایت گل نگاهی دارد بر کارنامه سرمربی جدید سرخپوشان: یحیی گل محمدی متولد آخرین روز سال ۱۳۴۹ است و به خاطر همین یک روز به سن او یک سال افزوده شده است! او فوتبالش را از تیم های شهر محمودآباد آغاز کرد و در خزر و هلال احمر بازی کرد. اما اولین باری که فوتبال ایران نام یحیی گل محمدی را شناخت، در هفته دوم از اولین لیگ باشگاهی بعد از انقلاب بود: دیدار تراکتورسازی و پیام مشهد در روز ۵ مرداد ۱۳۶۸٫ یحیی در این روز به عنوان بازیکن جانشین به جای غلامحسین دین محمدی در ترکیب تراکتور قرار گرفت. او در اولین روزهای فوتبالش در پست مهاجم بازی می کرد. دوران حضور یحیی در تیم قرمزپوش تبریز طولانی نبود و او راهی پایتخت شد و پیراهن تیم پورا را بر تن کرد. بازی های خوب او در این تیم تهرانی باعث دعوت او به تیم ملی شد.

***
یحیی اولین بار در سال ۱۳۷۴ از پورا به پرسپولیس آمد، اما در دوران مربیگری گده فقط دو بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. او در دوره مربیگری استانکو به بازیکن ثابت پرسپولیس تبدیل شد و دو قهرمانی لیگ در سال ۷۴ و ۷۵ را تجربه کرد. یحیی در سال ۱۳۷۷ دچار بیماری تب مالت و از فوتبال دور شد. اواخر همان سال به پرسپولیس بازگشت و قهرمانی لیگ و جام حذفی را جشن گرفت، اما با حضور هاشمی نسب، انصاریان و رهبری فرد کار سختی برای حضور در ترکیب این تیم داشت، ضمن آنکه او بازیکن مورد علاقه علی پروین نبود.
***
یحیی گل محمدی سال ۷۸ راهی فولاد خوزستان شد و زیر نظر بگوویچ احیا شد و به تیم ملی رسید. بهترین بازی های او در تیم ملی در همین دوره بود. او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ یکی از بهترین بازیکنان تیم بلاژویچ بود و گل او به ایرلند هنوز در خاطر دوستداران فوتبال هست. او ۳ فصل در تیم فولاد توپ زد و یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود.
***
گل محمدی در سال ۸۱ دوباره به پرسپولیس بازگشت. او در این دوره ۳ فصل را برای پرسپولیس بازی کرد و همیشه یکی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بود. در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ پوسان، یحیی یکی از ۳ بازیکن بزرگسال تیم ملی بود و در غیاب دایی کاپیتان این تیم بود که مدال طلا را بدست آورد. بعد از جام ملت های ۲۰۰۴ که ایران به مقام سوم رسید، یحیی نیز از پرسپولیس جدا شد و به صباباتری رفت تا در کنار علی دایی با این تیم قهرمان جام حذفی شود. او بعد از ۳ فصل بازی در صبا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
***
یحیی گل محمدی در سال ۱۳۶۹ به تیم ملی امید دعوت شد و در مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۹۲ بارسلون عضو تیم المپیک ایران بود که فقط در بازی آخر مقابل پاکستان برای دقایقی به میدان رفت. او در سال ۱۳۷۲ نیز اولین بازی ملی خود را مقابل پاکستان در جام اکو انجام داد و تا جام جهانی ۲۰۰۶ در تیم ملی حضور داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل مکزیک گلزنی کرد و در جام ملت های ۲۰۰۴ آسیا نیز عضو تیم ملی بود که آن پنالتی چیپ را به دروازه بان چین زد و با همان پنالتی تیم ملی از صعود به فینال بازماند.
***
یحیی گل محمدی در آخرین سال حضورش در صبا بعد از برکناری ضیایی، سرمربی موقت این تیم شد. صبا با مربیگری او تا دو هفته به پایان فصل مدعی قهرمانی بود، اما شکست ۴-۱ مقابل پرسپولیس پایان رویای قهرمانی برای او و صبا بود. یحیی در ۱۰ بازی با صبا، ۳ برد و ۴ مساوی و ۳ باخت بدست آورد. او در سال ۸۸ راهی یزد شد و مربیگری تیم تربیت یزد در دسته اول را بر عهده گرفت. تربیت با حضور یحیی تا آستانه صعود به بازی پلی اف نیز پیش رفت، اما تربیت در هفته آخر در آبادان متوقف شد و تیم یحیی با یک امتیاز کمتر نسبت به نفت ۴۵ امتیازی از صعود به پلی اف باز ماند. نفت در همان سال در پلی اف مقابل داماش پیروز و به لیگ برتر بازگشت. در سال ۸۹ او راهی شمال شد و هدایت نساجی را در لیگ دسته اول بر عهده گرفت. نساجی در هفته های ابتدایی مدعی صعود به لیگ برتر بود اما در ادامه فصل با مصدومیت چند بازیکن اصلی اش از صدر جدول دور شد. نساجی با یحیی بهترین خط حمله لیگ دسته اول را به خود اختصاص داد. فصل گذشته او در کنار علی دایی در تیم راه آهن فعالیت کرد و در این فصل نیز در ۹ هفته ابتدایی سرمربی صبای قم بود که در ۹ بازی ۴ برد و ۲ تساوی و ۳ باخت بدست آورد که یکی از بردهایش مقابل پرسپولیس در آزادی و در هفته چهارم بود. او بعد از شکست پرسپولیس در اصفهان مقابل سپاهان به پرسپولیس آمد و دستیار ژوزه شد. از زمان حضور او در پرسپولیس بود که این تیم نتایج نسبتاً خوبی بدست آورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 392
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 2,088
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,088
  • بازدید ماه : 9,207
  • بازدید سال : 252,374
  • بازدید کلی : 1,302,468
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا