loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 76 1391/09/14 نظرات (0)

کافي بود تا بازي داماش مقابل استقلال به تعويق بيفتد تا يک حاشيه ديگر گريبان فوتبال ما را بگيرد! مدعي اصلي اين موضوع هم باشگاه سپاهان است که تيمش در کورس قهرماني نيم‌فصل با استقلال قرار دارد و اگر بازي ديروز استقلال انجام مي‌شد اين حرف‌وحديث‌ها به علت همزماني بازي‌ها کمتر مي‌شد اما حالا تيم آبي‌پوش تهراني با علم به نتيجه سپاهان به مصاف داماش مي‌رود و اصفهاني‌ها مدعي‌اند که فدراسيون با اين کار قصد دارد استقلال را قهرمان نيم‌فصل اول کند.

رسول خوروش، سرپرست تیم سپاهان در این‌باره می‌گوید: «ما شدیدا به این تصمیمی که فدراسیون گرفته معترض هستیم. نمی‌دانیم سازمان لیگ این قانون‌ها را از کجا می‌آورد. فصل گذشته در سردترین روز ایران در حالی که پروازمان از تهران به رشت لغو شده بود و هوا برفی و جاده لغزنده بود فدراسیون مجبورمان کرد با اتوبوس خود را به انزلی برسانیم.
چطور سال گذشته قانون این اجازه را به ما نداد تا با ۲۴ ساعت تاخیر مسابقه خود را برگزار کنیم؟ تصمیمی که فدراسیون گرفته بر خلاف آیین‌نامه سازمان لیگ است. وقتی تیمی نمی‌تواند خود را به شهر مسابقه برساند باید ۳- صفر بازنده اعلام شود. راه برای استقلال باز بوده است. این تصمیم فدراسیون غیرحرفه‌ای است و می‌خواهند با چنین کارهایی تیم‌های تهرانی را اول کنند. از بهروان مصاحبه‌ای خواندم که گفته خستگی راه باعث شده تا تصمیم بگیرند بازی با ۲۴ ساعت تعویق برگزار شود و اگر این صحبت از سوی بهروان حقیقت داشته باشد باید بگویم که چنین صحبتی عصاره فکری طرفداران دوآتشه استقلال است و نباید از زبان اهالی فدراسیون زده شود.
بازی استقلال و داماش باید ۳- صفر به سود داماش اعلام شود، مگر این‌که اداره راه تایید کند یک‌شنبه شب اتوبان تهران رشت بسته بوده است.» میرشاد ماجدی، سرپرست استقلال گفته‌های همتای اصفهانی‌اش را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. او می‌گوید: «باید یاد بگیریم فوتبال حرفه‌ای است. وقتی یک تیم با هزینه چند میلیاردی بسته می‌شود، بازیکنان آن تیم سرمایه به حساب می‌آیند. نمی‌توان وقتی چند ساعت قبل از بازی به رشت می‌رسیم همان روز بازی کنیم. نباید برای کمیت، کیفیت را فدا کرد. خوروش سال‌ها خارج از ایران بوده و از برنامه‌ریزی‌های داخل خبر ندارد. نظرهای ایشان بماند برای برنامه‌های بعد. او عادت دارد هر چند وقت یک‌بار مزاح کند!» داماشی‌ها هم در این‌باره موضع تندی گرفته‌اند. حمید درخشان سرمربی داماش می‌گوید: «برای ما فکسی ارسال کردند که در آن نوشته طبق قانون بازی ۲۴ ساعت عقب می‌افتد. بر اساس کدام قانون چنین تصمیمی گرفتند؟ اگر زمین خراب بود، بارندگی زیادی شده بود و داور شرایط را برای برگزاری بازی مناسب نمی‌دید، می‌توانست بازی را به روز بعد موکول کند اما چون پرواز تیم عقب افتاده نمی‌توانستند چنین تصمیمی بگیرند. ۵ ساعت راه را با اتوبوس طی می‌کردند هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. متاسفانه دیگر این اتفاق باب شد هر تیمی که نخواهد بازی کند می‌گوید پرواز ما لغو شده و با ماشین و اتوبوس هم سفر نمی‌کنیم.»
علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ برتر فوتبال هم با بیان جزییات به تعویق افتادن بازی استقلال و داماش از ارجاع پرونده این بازی به کمیته انضباطی خبر می‌دهد: «شرکت هواپیمایی نامه‌ای را برای سازمان لیگ ارسال کرد که در آن تایید شده بود به خاطر شرایط جوی پرواز تهران به رشت را لغو کرده‌اند و چون این یک دلیل قانونی است و باعث می‌شود تیم میهمان با تاخیر به شهر میزبان برسد، طبق آیین‌نامه مسابقات کمیته‌ برگزاری بازی‌ها مجاز بود تا حداکثر یک روز بازی را به تعویق بیندازد. سازمان لیگ طبق قانون به وظیفه‌اش عمل کرد اما گزارش‌های واصله از هواپیمایی و سایر بخش‌ها را به کمیته‌ انضباطی ارجاع دادیم.
اگر شکایتی باشد مرجع تصمیم‌گیرنده آن کمیته‌ انضباطی است. این‌که پرواز چه زمانی لغو شده و استقلالی‌ها می‌توانستند با اتوبوس به رشت بروند جزو مواردی است که مرجع رسیدگی به آن کمیته‌ انضباطی خواهد بود. پرونده این مسابقه را برای تصمیم‌گیری به کمیته انضباطی ارجاع دادیم.» در همین رابطه غلامرضا بهروان، رئیس سازمان لیگ برتر می‌تواند جوابگو باشد: «با استعلامی که به صورت کتبی از مدیریت ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد تهران گرفتیم متوجه شدیم که پروازهای رشت یک​شنبه شب لغو شده و اعضای تیم استقلال تا ساعت ۹ شب در آنجا حضور داشتند. با جواد نکونام، میرشاد ماجدی، علی امیری و نجف‌نژاد از اعضای هیئت مدیره این باشگاه صحبت کردم و از آن‌ها خواهش کردم که به هر طریق ممکن به رشت سفر کنند و حتی اشاره کردم که اگر می‌توانند با اتوبوس به رشت بروند اما با توجه به شرایط جوی و عدم تهیه اتوبوس در آن موقع شب نتوانستند خود را به رشت برسانند.»
اما قانون در این‌باره چه می‌گوید؟
احمد براتی، کارشناس حقوقی در این‌باره می‌گوید: «طبق آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال لغو یا تاخیر بازی در صلاحیت کمیته انضباطی است و جز این کمیته هیچ ارگان دیگری نمی‌تواند بازی را لغو کند. با این حساب تعویق بازی توسط سازمان لیگ تخلف است. در قانون در این‌باره پیش‌بینی شده که فقط اگر قوای قهریه مثل توفان، سیل، زلزله و… به وجود بیاید بازی لغو می‌شود. استقلال باید با هر وسیله‌ای که می‌توانست خودش را به رشت می‌رساند. طبق قانون باید بازی ۳- صفر به سود داماش شود.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 127
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 367
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,418
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,418
  • بازدید ماه : 8,537
  • بازدید سال : 251,704
  • بازدید کلی : 1,301,798
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا