loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 166 1391/08/12 نظرات (0)

مطمئنا مقایسه فوتبال ایران و دنیا در هیچ زمینه ای مناسب نیست، ولی یکی از موضوعاتی که اینجانب به جهت شغل خود درگیر آن بوده ام تعداد دفعات ورود کادر پزشکی به زمین جهت مداوای مصدومیت بازیکنان فوتبال است.


مطمئنا مقایسه فوتبال ایران و دنیا در هیچ زمینه ای مناسب نیست، ولی یکی از موضوعاتی که اینجانب به جهت شغل خود درگیر آن بوده ام تعداد دفعات ورود کادر پزشکی به زمین جهت مداوای مصدومیت بازیکنان فوتبال است.
یکی از مواردی که فوتبال در دنیا پیشرفت زیادی نموده است بالا بودن ریتم و سرعت آن است که متاسفانه این فاکتور در کشور ما پیشرفتی نداشته است که دلایل خاص خود را دارد ولی نکته ای که متاسفانه به یک پدیده غیر متعارف و حتی در مواردی زشت تبدیل شده است تعداد دفعاتی که کادر پزشکی هر تیمی باید در جریان مسابقه به دلیل مصدومیت یک بازیکن ورود پیدا کند. اگر مسابقات لیگ های اروپایی را در نظر بگیرید این عدد یعنی تعداد دفعاتی که مجبور به واکنش جهت مداوای یک بازیکن فوتبال می شوند زیر 3 است، یعنی اینکه در هر مسابقه برای هر دو تیم حداکثر 3 بار (آمار 7/2) لازم است که کادر پزشکی ورود پیدا کند و همین مسئله باعث شده که سرعت بازی از جریان نیفتد و کیفیت آن حفظ شود.
ولی متاسفانه در ایران این عدد برای هر مسابقه (تحقیقات شخصی اینجانب) به بالای 6 تا حتی10مورد هم می رسد که اگر شما بابت هر مصدومیت، یك دقیقه نیز حساب کنید که این عدد بین 6 تا 10 دقیقه می شود که حدود یک دهم بازی است و این مسئله باعث پائین آمدن ریتم بازی، سرعت و کیفیت آن می شود. این مورد موجب می شود که یک بیننده از تمرکز بر روی بازی خسته شده و حتی در منزل کانال تلویزیون خود را عوض نماید. لازم است که هیجان بیننده مسابقه فوتبال هم طی زمان حفظ شود نه اینکه با قطهای متوالی و طولانی باعث بی حوصله شدن و حتی گاهی پشیمان از دیدن ادامه مسابقه شود. دلایل این موضوع می توانند زیاد باشند ولی می توان به اختصار به چند مورد اشاره نمود.
عدم آمادگی بدنی بازیکن
عدم آمادگی روحی – روانی بازیکن
قرار نگرفتن در فرم ایده آل مسابقه ای بازیکن
کیفیت پایین تکنیکی بازیکن
مناسب نبودن زمین مسابقه
تمارض
تعداد خطاها در لیگ ایران بسیار زیادتر از نرم فوتبال دنیا است که این مسئله باعث قطع های زیاد می شود.
وقت کشی از طرف تیم و بازیکن
اهمیت دادن بسیار زیاد به نتیجه و کمتر به کیفیت بازی
عدم آمادگی بدنی داور مسابقه (به همین دلیل ایشان نیز از این نوع مصدومیت ها استقبال می کند.)
درخواست کادر فنی از بازیکن
درخواست مدیریت باشگاه (بصورت غیر مستقیم با تحت فشار قرار دادن کادر فنی)
درخواست هواداران و یا موافقت آنها با این مسئله (در صورت پیش افتادن از حریف)
مجرب نبودن کادر پزشکی در تشخیص صحیح و آماده کردن بازیکن برای ادامه بازی.در جریان بازی ها زیاد اتفاق می افتد که یک بازیکن به یک دلیل مشخص چندین بار مصدوم شده و کادر پزشکی تمهیدات لازم را جهت درمان مناسب او نیاندیشیدند.
وظیفه همه ما این است که نسبت به این مسئله حساس بوده و تا حدودی آن را حل نماییم. باید هر چه بیشتر از بازی فوتبال لذت ببریم. تعداد خطاهای اتفاق افتاده در بازی های لیگ ایران متاسفانه بسیار بیشتر از نقاط دیگر دنیاست و همین مسئله در کیفیت بازی می تواند بسیار اثرگذار باشد. باید کادر پزشکی – فنی – مدیریت – فدراسیون – تماشاگران همه و همه دست به دست هم داده و در برطرف کردن این نقیصه تا حد امکان کوشا باشیم. باید بازیکنان بدانند که افتادن ایشان بر روی زمین نمی‌تواند یک حرکت مثبت باشد و حداقل از عدم آمادگی مناسب بدنی و روحی روانی بازیکن حکایت دارد.
قطعا این موارد شامل موارد اورژانسی مصدمیت ها که تشخیص و درمان آنها در جریان بازی بسیار مهم هستند نمی شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 27
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 7,175
  • بازدید سال : 250,342
  • بازدید کلی : 1,300,436
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا