loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
محمد برازجانی بازدید : 133 1392/02/27 نظرات (0)

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال( فیفا) در گزارشی با عنوان ‘ داستان دو اسطوره ایرانی’ موفقیت های تیم ایران همراه با مهدی مهدوی کیا و علی کریمی را روایت کرده است.

متن کامل این گزارش که با چهار تصویر از این دو بازیکن اسطوره ای ایران منتشر شده به شرح زیر است:

فینال جام حذفی فوتبال دو ضربه برای پرسپولیس و هواداران فوتبال در ایران در پی داشت. غول تهرانی نه تنها نتیجه بازی را واگذار کرد و جام قهرمانی را به سپاهان داد بلکه دو تن از نامدارترین بازیکنان خود را هم از دست داد.
مهدی مهدوی کیا و علی کریمی که عنوان بهترین بازیکن آسیا را در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ از آن خود کرده بودند پس از این مسابقه از فوتبال کناره گیری کردند.
مهدوی کیا ۳۵ ساله که با ۲۰۸ بازی برای هامبورگ موفق ترین بازیکن ایرانی در خارج از این کشور محسوب می شود ، گفت: واقعا می خواستم حرفه ام را با یک جام تمام کنم ولی چنین نشد.
او با اشاره به ۸۵ هزار تماشاچی که در ورزشگاه آزادی حضور یافته بودند، گفت: برای هوادارانی که به ورزشگاه آمدند متاسفم.
مهدوی کیا در میان بازیکنان اسطوره ای فوتبال ایران است که در دو جام جهانی حضور یافته است. او از سال ۱۹۹۶پس از مسابقه با آلمان بازوبند کاپیتانی را از علی دایی گرفت. در دورانی که ایران برای کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تلاش می کرد او هدایت بازیکنان را در زمین به عهده داشت ، دورانی که پس از بازی مقابل کره جنوبی به پایان رسید.
در آن بازی و در شرایطی که مسعود شجاعی گل نخست را برای تیم ایران به ثمر رساند،
متاسفانه این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پارک جی سونگ در دقیقه ۸۲ گل تساوی را زد و دل ایرانیان را شکست. با این تساوی ایران از دور رقابت ها حذف شد.
این آخرین بازی مهدوی کیا برای تیم ملی ایران بود.او با ۱۱۱ بازی ملی چهارمین بازیکن ایرانی به لحاظ پوشیدن پیراهن تیم ایران محسوب می شود.
سال بعد، مهدوی کیا که به خاطر سبک روان بازی در میان هواداران فوتبال در آلمان به ‘ Der Teppich’ یا فرش مشهور است از آینتراخت فرانکفورت به خانه بازگشت. پس از مدتی کوتاه در استیل آذین و داماش در سال گذشته به پرسپولیس بازگشت، جایی که دوران حرفه ایش را دز آن آغاز کرده بود.
** کاپیتان کریمی: خداحافظ
اگر خداحافظی مهدوی کیا پرده نسل طلایی فوتبال ایران را که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حضور یافت، پایین کشید؛ اعلام خداحافظی علی کریمی؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران را بدون کاپیتان کرد.
از سال ۲۰۱۱ که او سرمربی تیم ملی ایران شد ، این سرمربی پرتغالی کریمی را به تیم ملی بازگرداند و او را در کنار جواد نکونام کاپیتان تیم کرد.
کی روش به سایت فیفا گفت: من از کریمی و نکونام بسیار راضی هستم. هر دو آنها بازیکنانی ارزشمند و دارای تجربه بین المللی هستند که می توانند تجربیاتشان را در اختیار سایر بازیکنان تیم قرار دهند. آنها نقش کلیدی در آموزش سایر اعضای گروه داشته اند.
همانطور که این مربی می گوید ، هافبک سابق بایرن مونیخ نقشی مهم در شکست چهار بر صفر مالدیو داشت، توفانی که ایران را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در آسیا برد. البته باخت شگفت انگیز یک بر صفر مقابل لبنان و ازبکستان در سال گذشته آینده ایران در این جام را با اما و اگر هایی روبرو کرد.
اکنون با کناره گیری غیرمنتظره کریمی، ایران که با چهار امتیاز ، ازبکستان صدرنشین را تعقیب می کند ماه آینده باید سه بازی حساس انجام دهد. در چهارم ژوئن ( ۱۴ خرداد) به دوحه می روند و نبردی با قطر خواهند داشت و یک هفته بعد هم به میزبان لبنان خواهند بود. بعد از این دو، نوبت کره جنوبی خواهد بود.
کریمی ۳۴ ساله پس از فینال جام حذفی گفت: امشب کناره گیری ام را از فوتبال اعلام می کنم. فکر می کنم وقت آن رسیده که روی زندگی شخص ام تمرکز بیشتری داشته باشم. با فوتبال ملی هم خداحافظی می کنم.
آخرین حضور کریمی در تیم ملی نوامبر سال گذشته مقابل ازبکستان بود که موجب باخت خانگی ایرانیان شد.
هرچند که هواداران ایرانی شوکه شدند ولی قدردان بازیکنی هستند که با ۱۲۷ بازی ملی طی ۱۴ سال ۳۸ گل برای آنها به ثمر رسانده است و از این لحاظ پس از دایی و کریم باقری سومین گلزن ملی محسوب می شود.
او در سال ۲۰۰۴ بهترین بازیکن آسیا لقب گرفت و سال پیش هم با توجه به درخشش در تیم باشگاهی و ملی یکی از سه نامزد بازیکن سال آسیا شد.
کی روش به سهم خود می داند که تیمش باید در مسابقات آینده پیروز شود تا یکی از دو سهمیه مرحله گروهی جام جهانی را بگیرد.
او گفت: سه مسابقه حساس پیش روی ما است. یا به هدفمان می رسیم یا همه چیز را از دست می دهیم. با این حال رویای ما محقق خواهد شد و اکنون زمان اتحاد است. پیام من به شما این است’ در میدان بجنگید’.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 62
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 275
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 491
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 491
  • بازدید ماه : 7,610
  • بازدید سال : 250,777
  • بازدید کلی : 1,300,871
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا