loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
محمد برازجانی بازدید : 100 1392/01/28 نظرات (0)
مراسم قرعه‌کشی انتخاب ورزشگاه میزبان فینال رقابت‌های فوتبال جام حذفی در حالی عصر امروز سه‌شنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد که ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان برگزاری این دیدار انتخاب شد. همچنین زمان این بازی از روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه به ۱۵ اردیبهشت‌ماه موکول شد.

 

پرسپولیسی که امسال در لیگ انتظارات را برآورده نکرده، با شکست داماش در ضربات پنالتی فینالیست شد تا حریف سپاهان در فینال کوتاه‌ترین جام حذفی تاریخ فوتبال ایران شود. جذابیت‌های مصاف قرمزپوشان پایتخت با زردپوشان اصفهانی در فینال حذفی، بهانه‌ای شد تا مروری بر نکات این بازی حساس داشته باشیم.

راه دشوارتر پرسپولیس

قبل از هر چیز بهتر است نگاهی بر مسیری که تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برای رسیدن به فینال پیموده‌اند داشته باشیم. سپاهانی‌ها که زودتر از پرسپولیس فینالیست شدند، برای رسیدن به دیدار نهایی فولاد، نفت آبادان و استقلال لیگ برتری و مس‌رفسنجان لیگ یکی را کنار زدند. در مقابل پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله تنها با تیم‌های لیگ برتری بازی کرد و با حذف ملوان، نفت تهران، ذوب‌آهن و داماش فینالیست شد.

۲ میزبانی برای ۲ فینالیست

پرسپولیس و سپاهان از لحاظ میزبانی در جام حذفی امسال شرایط مشابهی نسبت به یکدیگر داشته‌اند. این دو تیم هر کدام دو بار در خانه به میدان رفته‌اند و دو بار هم مهمان حریفان خود بوده‌اند. پرسپولیسی‌ها در تهران میزبان ملوان و نفت تهران بوده‌اند و در اصفهان و رشت هم به مصاف ذوب‌آهن و داماش رفته‌اند. در طرف مقابل سپاهان در اصفهان از فولاد و نفت آبادان پذیرایی کرده و در رفسنجان و تهران هم به مصاف مس و استقلال رفته است.

تفاضل پرسپولیس بهتر است

پرسپولیس برای رسیدن به فینال حذفی، در چهار بازی گذشته خود ۱۲ گل زده و تنها دو گل دریافت کرده است. این در حالی است که سپاهانی‌ها برای فینالیست شدن تنها پنج گل زده‌اند و دو گل هم خورده‌اند. به هر حال این آمار نشان می‌دهد پرسپولیس در رقابت‌های حذفی هجومی‌تر از سپاهان ظاهر شده و حالا باید دید در فینال چه شرایطی رقم می‌خورد.

نوری و خلعتبری، بهترین گلزنان فینال

در جام حذفی امسال محمد نوری با به ثمر رساندن چهار گل بهترین گلزن پرسپولیس بوده و در طرف مقابل محمدرضا خلعتبری با به ثمر رساندن دو گل، صاحب این عنوان در سپاهان بوده است. البته به این نکته هم باید اشاره داشت که پرسپولیسی‌ها دو بازیکن سه گله دیگر هم در ترکیب دارند. کریم انصاری‌فر و هادی نوروزی هر کدام در جام حذفی سه گل برای پرسپولیس زده‌اند و حالا انگیزه‌های فراوانی برای رسیدن به آمار نوری دارند.

اگر پنالتی بزنند…

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی امسال هر کدام یک بار ضربات پنالتی را تجربه کرده‌اند. این دو تیم در نیمه‌نهایی حریفان خود را در ضربات پنالتی مغلوب کردند. پرسپولیس در رشت داماش را با پنالتی‌ها حذف کرد و سپاهان هم در تهران در ضربات پنالتی بر استقلال غلبه کرد. این را هم نباید فراموش کرد که با توجه به تک بازی بودن فینال، احتمال کشیده شدن بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به ضربات پنالتی کم نخواهد بود.

سپاهان فینالیست همیشه قهرمان

پرسپولیس در شرایطی به دیدار نهایی جام‌حذفی امسال رسیده که پیش از این حضور در شش فینال حذفی را تجربه کرده است. در این میان پرسپولیس فاتح پنج فینال بوده و تنها یکبار جام قهرمانی را از دست داده است. جالب اینکه پرسپولیس در فینال فصل ۸۵- ۸۴ به همین سپاهان باخت تا در رسیدن به جام ناکام بماند. به این نکته هم باید اشاره داشت که سپاهان تا به حال سه بار به دیدار نهایی رسیده و جالب اینکه هر سه فینال را فتح کرده است. حالا باید دید رکورد صددرصد پیروزی سپاهان در فینال‌های حذفی امسال بالاخره شکسته می‌شود یا خیر.

مربی خارجی و داخلی فرقی ندارد

از زمانی که فوتبال ایران حرفه‌ای شده، پرسپولیس سه بار به فینال رسیده است. در فصل‌های ۸۹-۸۸ و ۹۰-۸۹ که علی دایی روی نیمکت قرمزپوشان حاضر بوده، این تیم با شکست تیم‌های گسترش فولاد لیگ یکی و ملوان لیگ برتری به جام قهرمانی رسیده است. در فصل ۸۵- ۸۴ هم که دنیزلی سرمربی سرخ‌ها بوده، پرسپولیس به سپاهان باخته است. در مقابل سپاهانی‌ها چه با مربی ایرانی و چه با مربی خارجی فاتح رقابت‌های حذفی بوده‌اند. در فصل ۸۳- ۸۲ سپاهان با سرمربیگری فرهاد کاظمی استقلال را شکست داد. زردپوشان اصفهانی در فصل‌های ۸۵- ۸۴ و ۸۶- ۸۵ با سرمربیگری لوکابوناچیچ کروات پرسپولیس و صبا را شکست دادند و به جام قهرمانی رسیدند.

اولین فینال تک‌حذفی

با تصمیم سازمان لیگ قرار شده، فینال جام حذفی امسال به صورت تک بازی برگزار شود، جالب اینکه این اولین فینالی است که تیم‌های پرسپولیس و سپاهان قرار است در یک بازی برای رسیدن به جام تلاش کنند. تمام فینال‌هایی که این دو تیم در ۱۰ سال اخیر تجربه کرده‌اند به صورت رفت و برگشت بوده است.

پارسال اولین فینال تک حذفی تاریخ جام حذفی کشور میان دو تیم استقلال و شاهین بوشهر در شیراز برگزار شد.

حمله پرسپولیس به رکورد استقلال

پرسپولیس در صورت پیروزی در فینال امسال به رکورد شش قهرمانی استقلال می‌رسد اما با توجه به نایب قهرمانی‌های آبی‌ها، به رکورد پرافتخارترین تیم جام نخواهد رسید. در مقابل سپاهان در صورت فتح جام امسال، عنوان سومین تیم پرافتخار جام حذفی را از ملوان خواهد گرفت.

منبع خبر: سایت رسمی وحید هاشمیان


 
برچسب ها پرسپوليس , سپاهان ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 119
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,092
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,092
  • بازدید ماه : 8,211
  • بازدید سال : 251,378
  • بازدید کلی : 1,301,472
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا