loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 89 1391/06/29 نظرات (0)

محسن عاشوری آخرین مربی ایرانی حاضر روی نیمکت پرسپولیس که تا بازی با صبا کنار کادر فنی فعلی کار می کرد درباره اینکه قرار است یک مربی ایرانی به نیمکت پرسپولیس اضافه شود موضع جالبی دارد.وی می گوید:اگر واقعا دوستان به اینجا رسیده اند که مربی ایرانی می تواند مشکل پرسپولیس را حل کند چرا سر مربی ایرانی اتخاب نمی کنند؟


محسن عاشوری آخرین مربی ایرانی حاضر روی نیمکت پرسپولیس که تا بازی با صبا کنار کادر فنی فعلی کار می کرد درباره اینکه قرار است یک مربی ایرانی به نیمکت پرسپولیس اضافه شود موضع جالبی دارد.وی می گوید:اگر واقعا دوستان به اینجا رسیده اند که مربی ایرانی می تواند مشکل پرسپولیس را حل کند چرا سر مربی ایرانی اتخاب نمی کنند؟

وی ادامه می دهد:همیشه باید روی تصمیماتی که می گیریم بیشتر فکرکنیم.من قبلا هم گفته بودم وشاید برخی خوش شان نیاید اما آقای رویانیان باید ببیند افرادی که از آنها مشاوره می گیرد قصد و عمدی دارند یا نه و روی آنها و کارهایی که می خواهد بکند بیشتر تحقیق کند.


عاشوری گفت:نباید به هرچه که دوستان مان در کمیته فنی یا پیشکسوتان می گویند عمل کرد.آقای رویانیان یک فرد غیرفوتبالی است وما نباید کاری کنیم آدم هایی مثل رویانیان که می توانند به فوتبال کمک کنند از این فوتبال بروند.

وی ادامه داد:به نظر من مشاوره ها باید کارآمد و واقع بینانه باشد و به درد تیم بخورد.من می گویم اینکه دستیار ایرانی می تواند مشکل پرسپولیس را حل کند درست نیست .این را باید از من بپرسند که یک ماه با مانوئل کار کردم.در مقطعی که ایشان از تیم شناخت پیدا کرده اند دستیار ایرانی نمی تواند کاری کند.آیا من که 14 ماه در پرسپولیس حضور داشتم نمی توانستم به تیم ومانوئل کمک کنم ونفر جدید می تواند؟

عاشوری در پاسخ به این سوال که در مقطع همکاری بامانوئل او از شما کمک می گرفت یا نه می گوید:صد درصد کمک می گرفت.البته ازنظرسیستم بازی و طرز بازی نه، فقط درباره توانایی بازیکنان ازمن می پرسید.مانوئل درباره ارنجی که می کرد از من مشاوره نمی گرفت .البته درمقطعی که من می خواستم استعفا بدهم به من گفت نرو چون من راقبول کرده بود اما باز هم در آرایش و سیستم بازی من را دخالت نمی داد.

وی ادامه می دهد:البته من از این کار ناراحت نمی شدم و نمی شوم . من با دنیزلی هم کارمی کردم اما او هم همین طوربود وتا جایی که خودش شک نداشت از من کمک نمی گرفت.من کلا با4 مربی به عنوان دستیار کارکرده ام؛ دوتا خارجی و دو تا هم ایرانی. مدیرروستا و استیلی هم تقریبا چنین سبکی داشتند.کمک مربی که نباید ارنج کند.من اگر خودم هم سرمربی باشم همین کار را می کنم واصلا چیزعجیبی نیست.

وی درپاسخ به این سوال که شما درطراحی تمرینات هم دخالت نمی کردید می گوید:نه، چون طراحی تمرینات از کارهای اصلی سرمربی است.

از مربی سابق سپولیس می پرسیم شاید در زمانی از بازی سرمربی نتواند کاری برای تیمش کند و اصطلاحا هنگ کند .آیا شما به مانوئل یا بقیه دراین شرایط کمک نمی کردید؟عاشوری پاسخ می دهد:صد در صد کمک می کردم.فکری که به ذهنم می رسید را لب خط یا روی نیمکت به مانوئل می گفتم حالا این به خود سرمربی بستگی دارد که ازآن فکر استفاده کند یا نه.

هیچ کس نفهمید بالاخره عاشوری خودش استعفا داد یا باشگاه او را کنار گذاشت.عاشوری در این باره پاسخ شفافی دارد:این مساله دو طرفه بود یعنی من دست باشگاه را برای این کار باز گذاشتم چون دیدم حرف وحدیث زیاد است.

احساس کردم چون بدون عقد قرارداد کارراشروع کرده وتیم را جمع وجور کرده بودم ،نباید رویانیان را در معذوریت بگذارم و دست باشگاه را باز گذاشتم.

وی درباره حاشیه های پیرامونش می گوید: حاشیه ها را کسانی درست می کردند که هر روز نام افرادی را به عنوان جایگزین من در روزنامه ها مطرح می کردند اما این مسائل برای من ارزشی نداشت.اینها افرادی را مطرح می کردند که سمت و سوی شان به سوی منافع خودشان بود اما اینها برای من مهم نبود ومن به خاطر اینکه رویانیان در رودربایستی نماند استعفا دادم.

عاشوری ازدست افرادی که می گفتند او حاضراست تن به هر کاری دهد تا در تیم بماند شاکی است ومی گوید:آنهایی که این بحث را مطرح می کنند باید بدانند من هیچ وقت آدم بله قربان گویی نبودم وهمیشه مشکلات تیم را به رویانیان می گفتم.اتفاقا در مقطعی با رویانیان به شدت مشکل داشتم وارتباط مان بدبود.چطورمی شود آدمی که می خواهد به هر دلیلی در تیم باشد این اتفاق برایش بیافتد؟اگر آقایان به آن دومربی خارجی دسترسی ندارند بروند از رویانیان بپرسند که من چنین آدمی بودم یا نه ؟

وی ادامه می دهد:اتفاقا یکی از مشکلات من با آقای پروین همین بود.درآن سه بازی که مسوولیت تیم در دست من بود آقای پروین توقع داشت چون من شاگردش بودم هر چه می گوید قبول کنم اما من از افرادی مشاوره می گیرم که با تیم زندگی کنند.من درآن مقطع زومدیک و گمالوویچ را به عنوان همکار کنار خود داشتم .آنها با تیم زندگی می کردند وباید ازآنها کمک می گرفتم چون آقای پروین یا هر کس دیگر شاید نداند که کدام بازیکن آمادگی بازی دارد ،کدام بازیکن مصدوم است، کدام یک سه اخطاره و کدام بازیکن دواخطار گرفته است.باید نزدیک تیم باشی تا بدانی در تیم چه می گذرد.

در زمان همکاری عاشوری با دنیزلی هم این بحث مطرح بود که سرمربی ترکیه ای پرسپولیس به هیچ وجه از او کمک نمی گیرد .عاشوری در این باره می گوید:آنهایی که این حرف ها رامی زنند باید در اتاق دنیزلی دوربین مخفی می گذاشتند تا ببینند چه خبراست.من در بازی اول لیگ قهرمانان با الهلال که درریاض یک – یک شد نسبت به بازی ندادن ایمون زاید انتقاد داشتم. درآن بازی دنیزلی اصلا به ایمون بازی نداد .بعد که آمدیم تهران یک جوری بین من و دنیزلی در این باره بحث شد که او گفت از فردا می دهم تو تیم را ارنج کنی.من هم جواب دادم برایم فرقی نمی کند،چون منافع مانمشترک است و اگر احتیاج باشد این کار را انجام خواهم داد.

عاشوری با اشاره به اینکه نمی خواهد درباره مشکلات فنی پرسپولیس حرف بزند می گوید:الان همه بیرون نشسته اند و حرف می زنند اما من به خودم اجازه نمی دهم به مشکلات فنی پرسپولیس اشاره کنم.

از مربی سابق پرسپولیس درباره بحران اخیر این تیم و مساله علی کریمی می پرسیم که عاشوری پاسخ جالبی دارد:علی کریمی یازیکن دلسوزی است اما شاید یک مقدارتندی کند.علی آدم ها را خیلی دیر و سخت قبول می کند اما من در 14 ماهی که با اوکار کردم هیچ مشکلی با او نداشتم.من نسبت به اخلاق و رفتار او در این مدت شتاخت کاملی پیدا کردم و اگر مسوولیت تیم بامن بود مطمئنم هیچ مشکلی پیش نمی آمد.این را مطمئنم چون نسبت به ویژگی های بازیکنان پرسپولیس شناخت کاملی پیدا کرده ام.

وی ادامه می دهد:سرمربی پرسپولیس از یک مکتب و فرهنگ دیگرآمده و اتفاقا من به خود مانوئل هم گفتم به خاطراینکه شما از یک مکتب دیگری به فوتبال ایران آمده ای باید بیشتر با بازیکنان صحبت کنی تا آنها با نظرات شما آشنا شوند.الان به خاطر همین مشکل است که قدیمی های پرسپولیس مانوئل را قبول نکرده اند اما من مطمئنم براحتی می توانم این مشکل را حل کنم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 572
  • باردید دیروز : 1,002
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 572
  • بازدید ماه : 25,590
  • بازدید سال : 177,340
  • بازدید کلی : 1,227,434
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا