loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 173 1391/11/14 نظرات (0)

 نگاهي به سود و زيان پرسپوليس و استقلال از قضاوت‌هاي امسال. استقلال به داوران بدهکاراست و داوران به پرسپولیس بدهکارند

بعد از برگزاري داربي 76، حرف و حديث‌هاي زيادي در مورد اشتباهات داوري به وجود آمد. در اين ميان پرسپوليسي‌ها و استقلالي‌ها عليه هم بيانيه دادند و اشتباهات رخ داده به سود حريف را متذكر شدند. اين مطلب نگاهي دارد به جدي‌ترين خطاهاي قضاوت مسابقات ليگ برتر در دوره دوازدهم، اشتباهاتي كه به اجماع كارشناسان داوري هم رسيده است.
مهم‌ترين‌ اشتباهات داوري در مسابقات پرسپوليس
آغاز يك تراژدي
بزرگ‌ترين اشتباهات داوري در بازي‌هاي اين فصل پرسپوليس از مسابقه اين تيم با گهر دورود شروع شد. اين بازي بيشتر با تصوير شوت از خط گذشته محمد پروين در اذهان عمومي تداعي مي‌شود، اما ديگر اتفاق مهم آن در اواسط نيمه دوم رخ داد؛ جايي كه كريم انصاري‌فر در محوطه جريمه گهر سرنگون شد و داور از اعلام پنالتي امتناع كرد. هر دو اشتباه بزرگ داور در اين مسابقه به تاييد كارشناسان داوري رسيد. گهري‌ها معتقد بودند پيروزي‌شان از بين رفته و پرسپوليسي‌ها عقيده داشتند اگر پنالتي روي كريم گرفته مي‌شد، روند بازي به كلي تغيير مي‌كرد.
نتيجه: يك گل سالم گهر مردود اعلام شد. يك پنالتي پرسپوليس گم شد.

پيراهن پاره در داربي
جنجال بزرگ بعدي براي پرسپوليسي‌ها در داربي 75 رخ داد. اگرچه اين بازي چندان پرحادثه نبود، اما در همين شرايط هم محسن تركي دچار يك مشكل بزرگ شد. او موفق نشد خطاي نكونام روي بنگر را در داخل محوطه جريمه استقلال تشخيص بدهد و به همين دليل پنالتي پرسپوليس را نگرفت. بعد از اين بازي تصوير پيراهن پاره شده بنگر به سند سرخپوشان تبديل شد.
نتيجه: ‌ يك پنالتي براي پرسپوليس ناديده گرفته شد.

كابوس پنالتي‌ها
در جريان مسابقات هفته يازدهم ليگ، پرسپوليسي‌ها يك بار ديگر از ناحيه داوري متضرر شدند. اين بار دو پنالتي پرسپوليسي‌ها ناديده گرفته شد كه هر دو صحنه به تاييد كارشناسان داوري رسيد. اين در حالي است كه تنها پنالتي گرفته شده براي سرخپوشان در اين بازي توسط مهرداد پولادي از دست رفت تا قرمزها بعد از مسابقه «كابوس پنالتي» ببينند.

ير به ير با داور!
اشتباهات بعدي در جريان هفته شانزدهم رخ دادند. بازي حساس و نزديك ملوان و پرسپوليس در انزلي آبستن دو خطاي بزرگ داوري بود. ابتدا گل زارع در شرايطي پذيرفته شد كه يك بازيكن ملوان در منطقه آفسايد جلوي ديد نيلسون را گرفته بود. دقايقي بعد اما، داور لطفش به ميزبان را جبران كرد و گل سالم نزهتي را آفسايد گرفت!
نتيجه:‌ يك گل سالم ملوان مردود و يك گل آفسايد آنها سالم اعلام شد.

سوغات قم!‌
پرسپوليسي‌ها در جريان مسابقه هفته بيست‌ويكم‌شان با صباي قم سرانجام توانستند طعم كسب امتياز از رهگذر اشتباهات داوري را بچشند. در اين بازي خطاي پنالتي حسين ماهيني روي مهاجم صبا ناديده گرفته شد تا شاگردان گل‌محمدي از قبول يك شكست احتمالي خارج از خانه شانه خالي كنند.
نتيجه: يك پنالتي به سود صبا گرفته نشد.

جنجال داربي
بزرگ‌ترين جنجال داوري فصل در داربي برگشت تهران رخ داد. سه صحنه سرنگوني نوري، جلال حسيني و رضا حقيقي در محوطه جريمه استقلال در آخرين دقايق نيمه اول كار را براي محسن قهرماني سخت كرد. در مورد اين صحنه‌‌ها هيچ اجماعي بين كارشناسان داوري وجود ندارد. خيلي‌ها مثل محمد فنايي كه كارشناس برنامه نود بود، عقيده دارند هيچ‌يك از اين صحنه‌ها پنالتي نيستند، اما دسته‌اي ديگر از كارشناسان كه تعدادشان كم هم نيست معتقدند دستكم يك پنالتي سرخپوشان ناديده گرفته شده است.
نتيجه: هيچ اجماعي در مورد اشتباهات داوري اين بازي وجود ندارد و نمي‌توان نتيجه خاصي گرفت.

مجموع: پرسپوليس از داوري طلبكار است!
پرسپوليسي‌ها تا پايان هفته بيست‌وسوم، چهار پنالتي ناديده گرفته شده دارند، يك بار مرتكب پنالتي شده‌اند كه داور آن را به نفع تيم حريف‌شان نگرفته است، دو گل سالم رقباي‌شان مردود اعلام شده و يك گل آفسايد خورده‌اند. اين موارد، البته بدون در نظر گرفتن اتفاقات داربي برگشت استخراج شده‌اند كه در مجموع نشان مي‌دهند پرسپوليسي‌ها مي‌توانند از داوري‌هاي اين فصل گله‌مند باشند.

مهم‌ترين اشتباهات داوري در مسابقات استقلال
بي‌دقتي روي گل دقيقي!
اولين اشتباه مهم داوري در مسابقات اين فصل استقلال، در هفته دوم رخ داد. در اين بازي شوت سعيد دقيقي بعد از برخورد به تير افقي دروازه‌ پشت خط گل فرود آمد، اما كمك‌داور مسابقه نتوانست اين گل واضح را تشخيص بدهد.
نتيجه: يك گل سالم سايپا ناديده گرفته شد.

سود در داربي
استقلالي‌ها در هفته ششم هم از ناحيه داوري سود بردند. در اين هفته داربي رفت تهران برگزار شد كه در نهايت با تصوير نزديك پشت دروازه روشن شد محسن تركي نتوانسته خطاي پنالتي نكونام روي بنگر را تشخيص بدهد.
نتيجه: يك پنالتي به نفع پرسپوليس گرفته نشد.

اشتباهات ماندگار در يادگار!
استقلال سرانجام در هفته دوازدهم از ناحيه داوري متضرر شد. در اين هفته آبي‌پوشان در تبريز به مصاف تراكتورسازي رفتند، اما دو پنالتي آنها در ورزشگاه يادگار ناديده گرفته شد تا با يك شكست تلخ به تهران برگردند. در اين مسابقه ابتدا خطاي عقيل اعتمادي روي ميداوودي ناديده گرفته شد. در صحنه بعدي هم نصرتي روي بائو خطا كرد كه هر دو پنالتي به تاييد كارشناسان داوري رسيد.
نتيجه: دو پنالتي استقلال ناديده گرفته شد.

كارت پخش كردن به مناسبت عروسي!
در هفته سيزدهم مسابقات ليگ، استقلال موفق شد نفت تهران را شكست بدهد. در اين بازي دو بازيكن نفت تهران در آخرين دقايق مسابقه اخراج شدند كه دستكم در مورد يكي از آنها كارشناس داوري نود معتقد بود كارت زرد كافي بوده است و وريا غفوري گفته بود: «آقاي داور! مگر عروسي است كه كارت پخش مي‌كني» و به همين دليل اخراج شد.
نتيجه: يك بازيكن از نفت تهران به اشتباه اخراج شد.

آبشار به سبك اميرحسين!
در آخرين دقايق مسابقه استقلال و مس كرمان و در شرايطي كه بازي با يك گل اختلاف به سود آبي‌پوشان در جريان بود، اميرحسين صادقي ضربه رضا عنايتي را از داخل محوطه جريمه با يك ضربه آبشار (!) دفع كرد، اما داور مسابقه در كمال شگفتي از اعلام پنالتي به سود مس سر باز زد. اين يكي از سودبخش‌ترين اشتباهات داوري فصل به نفع استقلالي‌ها بود كه سه امتياز را براي آنها حفظ كرد.
نتيجه: يك پنالتي مس كرمان به نفع استقلال گرفته نشد.

جنگ بي‌حاصل داربي!
در مورد داربي برگشت هم كماكان حرف و حديث‌هاي زيادي وجود دارد. برخي از كارشناسان معتقدند استقلالي‌ها در اين بازي يك يا دو خطاي پنالتي مرتكب شده‌اند كه ناديده گرفته شده است.
نتيجه: استقلال اگر سود نكرده باشد، قطعا ضرر هم نكرده است.

مجموع: استقلال به داوران بدهكار است!


بدون در نظر گرفتن حوادث داربي اخير، استقلالي‌ها تا پايان هفته بيست‌وسوم يك گل سالم خورده‌اند كه مردود اعلام شده و مرتكب حداقل دو خطاي پنالتي شده‌اند كه ناديده گرفته شده و از اخراج بي‌دليل يك بازيكن حريف هم سود برده‌اند. اين در حالي است كه آبي‌ها تنها در بازي با تراكتورسازي از ناحيه داوري ضرر كردند كه دو پنالتي‌شان گم شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 128
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 7,272
  • بازدید سال : 250,439
  • بازدید کلی : 1,300,533
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا