loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 175 1391/06/27 نظرات (0)

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تاکید کرد که هیچ داوری در حاشیه امنیت قرار ندارد. مگر فنایی در رسانه حکم گرفته است؟

حسین عسگری در مورد لیست داوران بین المللی و اینکه آیا از بین داوران معروف کسی بوده که اکنون نامش در فهرست نیست، عنوان کرد: نام ممبینی و قهرمانی در این لیست نیست. ممبینی سال گذشته در لیست بین المللی بود اما در تست AFC نتوانست موفق باشد و به همین دلیل از داوران الیت خارج شد و ما مجبور شدیم داور دیگری را جایگزین او کنیم. باید کسی را به AFC معرفی کنیم که به او قضاوت دهند.


وی ادامه داد: قهرمانی هم از داوران خوب ما و سال‌هاست که در لیست بین المللی حضور دارد اما طبق قوانین فیفا داوری که بالای 35 سال سن دارد نمی تواند الیت باشد. سال قبل هم که او را در لیست بین المللی قرار دادیم فقط به عنوان داور چهارم از او استفاده شد و اگر تا 45 سالگی هم در الیت باشد فقط به عنوان داور چهارم از او استفاده می شود و به همین دلیل مانع از حضور دیگر داورانی است که می توانند در عرصه بین المللی قضاوت کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، دو نفر دیگر را جایگزین کردیم. از سویی جهانبازی و بخشی زاده که در لیست الیت داوران هستند به دلیل کارنامه ضعیفی که فصل گذشته داشتند و این فصل هم این روند را ادامه دادند از لیست خارج کردیم و به جای آنها از دو داوری که سابقه بهتری دارند استفاده کردیم. این دو داور در چهار سال گذشته در کلاس های مختلفی شرکت کرده اند و هفته آخر فصل هم به آنها قضاوت سپردیم. بنیادی فر که یکی از این داوران است تازه 26 سال سن دارد و در قضاوت هایی که داشته مشکلی پیش نیامده است. اگر این داوران همین طور پله های ترقی خود را طی کنند می توانند تا 15 سال در لیست داوران بین المللی باشند.

رئیس دپارتمان داوری در ارتباط با اینکه در کمیته داوران حاشیه هایی وجود دارد، گفت: حرف های حاشیه ای را همان هایی می گویند که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. هفته گذشته بدون هیچ مشکلی با اعضای کمیته داوران جلسه گذاشتیم و سه ساعت دوستانه و مسئولانه در مورد انتخاب این لیست صحبت کردیم.


وی اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ 8 تغییر در لیست ایجاد کردیم و شک نکنید که این مسئله می تواند به داوری کمک کند. اکنون شرایط برای کسی که برای داوری وقت بگذارد مهیا است تا بتواند خود را نشان دهد. داوران باید بدانند نباید در باد قرار گرفتن در لیست بین المللی بخوابند و باید همیشه در تلاش باشند تا بهترین باشند. داورانی را می خواهیم که بتوانند در عرصه بین المللی افتخار کسب کنند نه اینکه حتی در کلاس A آسیا هم نمی توانند قضاوت کنند.

عسگری در پاسخ به این سؤال که گفته می شود با اعضای کمیته داوران مشکل دارد، گفت: اصلا هیچ مشکلی نداریم و باید ببینید که چه کسانی این حرف ها را مطرح می کنند.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص استعفای فنایی از کمیته داوران گفت: فنایی از چه کسی حکم گرفته است؟ اگر برای او مشکلی پیش آمده نباید به کسی که این حکم را گرفته بگوید؟ فنایی نه به صورت کتبی نه شفاهی حرفی از استعفا به رئیس فدراسیون نزده است. این نیست که در خبرگزاری ها صحبت کند. مگر او حکمش را از سایت ها و رسانه ها گرفته است؟

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی داوران در حالی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند از داوری خداحافظی می کنند، به فارس گفت: حضور در داوری و رفتن از داوری اجباری نیست. کسی که چنین انتخاب می کند حتما دلایلی برای خودش دارد. مثلا آقای رفعتی اعلام کرد چون چند بار پایش را جراحی کرده و دیگر انگیزه ای ندارد می خواهد خداحافظی کند و ما از او ممنون هستیم چون با وجودی که در لیست بین المللی بود این تصمیم را گرفت. مرتضی کریمی هم هنوز نامه کتبی و رسمی به ما نداده اما دلیل این تصمیم به خاطر اشتباهش در بازی فولاد و ذوب آهن نیست.

عسگری در مورد اینکه خداحافظی این داوران مشکلی ایجاد نمی کند و با کمبود داور روبرو نمی شویم گفت: کمیته داوران با این مسئله دچار مشکل نمی شود و به اندازه کافی داور داریم. داوران ما با هم تفاوت زیادی ندارند. ما توانستیم نگرش غلطی که در کمیته داوران بود را تغییر دهیم و هیچ داوری در حاشیه امنیت نیست و به اسم ها کاری نداریم. جا دارد از محسن ترکی هم تشکر کنم که برای موفقیت فوتبال و داوری ایران این فرصت را به فغانی داد تا در لیست بین المللی نفر اول باشد. این منش یک انسان را نشان می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 112
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 376
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,593
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,593
  • بازدید ماه : 8,712
  • بازدید سال : 251,879
  • بازدید کلی : 1,301,973
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا