loading...
اونلی پرسپولیس - هواداران متعصب پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
شوالیه سرخ بازدید : 97 1391/08/08 نظرات (0)

 در ضرب المثل هاي ما بسيار شنيده ايم كه " آدم عاقل دو بار از يك سوراخ گزيده نمي شود " و مصداق آن مربوط به اين حكايت است كه آزموده ها را نبايد دو باره آزمود... 

 

در ضرب المثل هاي ما بسيار شنيده ايم كه " آدم عاقل دو بار از يك سوراخ گزيده نمي شود " و مصداق آن مربوط به اين حكايت است كه آزموده ها را نبايد دو باره آزمود. اما در فوتبال ما وشايد جامعه شناسي ما اين چنين است ؟ تجربه نشان داده است كه بارها در تاريخ آزموده ايم و باز جسته ايم بخت خويش از دو باره آزمودني ها در حاليكه واقعيت هميشه يكي است و بايد به دنبال حقيقتي رفته كه بر اساس تجربه هاي موفقيت آميز حاصل شده است. اين روزها دوباره حكايت هاي تكراري را مي شنويم در گهر مشكل به مديريت و عدم توانائي يك تيم از بعد زير ساخت هاي لازم براي حضور در ليگ برتر مطرح است اما مرتب مدير و سرمربي در آن عوض مي شود. در پرسپوليس با كلي جنجال كريمي قراردادش را تمديد مي كند بعد او را به بدترين شكل از تيم دور مي كنند و حالا دوباره به او در حالي دعوت به حضور دوباره مي دهند كه عملا سرمربي در اين پروسه هيچكاره است و اين داستان ها همچنان ادامه دارد.

اما در فوتبال جهان واقعيتهاي كاملا بر اساس منطق حاصل مي شود. مثلا نگاهي به جداول مسابقات ليگ هاي برتر اروپا مي كنيم. تفاوت امتياز ها يكسان است در آلمان بايرن مونيخ از 9 بازي 24 امتياز دارد در انگلستان تيم چلسي از همين تعداد بازي 22 امتياز در اسپانيا بارسا و آتلتيكو مادريد توانسته اند 25 امتياز از همين تعداد بازي بدست آورند. يعني منطق مي گويد تيمي كه براي قهرماني بسته مي شود نمي تواند امتيازهاي اول فصل را به آساني به هدر دهد و تيمهاي برتر اروپا با همين علم و دانش است كه مدعي در اروپا مي شوند.

به مثال ديگر مي پردازيم و به بازي چلسي و منچستر يونايتد نگاهي ديگر و دقيق تر مي افكنيم.
1/ در اين بازي نشان داده شد تيمي در فوتبال موفق است كه از كوچكترين موقعيت هاي خود بهره بگيرد. منچستر يونايتد و چلسي گلهاي خود را در محدود موقيعت هاي گل خود ساختند و اين گونه نبود كه تيمي موقعيت هاي گل فراواني از دست بدهد تا به گل برسد

2/تيمها با آرامش مي توانند به موفقعيت برسند و اين درس منچستر يونايتد به چلسي بود تيمي چون چلسي كه سوار بر بازي بود آرامش و تمركز خود را از دست داد و با اخراج ايوانوويچ نخستين ضربه و بعد با اشتباه داوري ضربه خورد. اما در اين ميان اين آرامش بود كه به درد منچستر رسيد و از اين موقعيت بهره برد.

3/ اشتباه داوري هميشه وجود دارد و شاهد بوديم در بازي در حد بازي چلسي و منچستر يونايتد هم اين اتفاق مي افتد اما انسجام تيمها به هم نمي خورد مربيان و بازيكنان كار خود را انجام مي دهند و نمي گذارند كه تيمها تاكتيك اوليه خود را انجام ندهند.

4/ بازيكنان بزرگ مهره هاي مهم هستند چرا چلسي نتوانست خلا تري را با لويز پر كند ؟ چرا در غياب لمپارد ( مصدوم ) و اسين (منتقل شده ) مرداني چون رامينز و اوبي ميكل نتوانستند موفق شوند ؟ چرا ون پرسي و روني و ماتا مهم بودند ؟ چرا هنوز در تركيب منچستر يونايتد بازيكنان مسني چون فرديناند و گيگز و روي نيمكت اسكولز وجود دارند ؟ زيرا بازيكنان بزرگ يك شبه ساخته نمي شوند اما از سوي ديگر نامها هم در صورت عدم آمادگي عملا كاررائي ندارند به مرداني چون تورس و كول و كريك كه مي ديديم اين واقعيت بيشتر نمايان مي شد. پس بازيكن بايد باشد اگر بزرگ و آماده باشد.

5/ نگاهي به بنزين سبز بياندازيم كه سالها پيش در ابرار ورزشي از آن سخن مي كرديم مرداني چون رافائل و والنسيا و لخيا و ماتا و كاهن ... اين بازيكنان چگونه به اين حد بزرگي رسيده و ما هنوز در ترس استفاده از مثلا كنعاني ها در تركيب تيم پرسپوليس هستيم و يا در اخبار مي خوانيم كه استقلال مي خواهد باز به دنبال عماد رضا برود.

به سخن اوليه برمي گرديم و مي پرسيم اگر درد پرسپوليس با كريمي درمان مي شود چه كساني باعث خروج او از تيم شدند و چرا بايد همچنان در اين تيم باشند و اصولا چرا پرسپوليس در زمان كريمي هم نتيجه نمي گرفت ؟ و اگر درد كريمي نيست اين همه كميته و جلسه تشكيل دادن بهر چيست ؟ به ياد داشته باشيم در فوتبال دنيا آزمودني هاي مثبت باز آزموده مي شويم و ما هنوز مشغول نيش خوردن هستيم ....

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

درود بر هواداران بی شمارمحبوب ترین تیم آسیا
به سایت اونلی پرسپولیس خوش آمدید . بر آن شدیم از پشت این امواج مجازی ومیان همین کلمات محدود برای حمایت از پر طرفدارترین تیم آسیا گرد هم آییم . شما دوستان عزیز می توانید با عضویت در این سایت به حلقه ی ما بپیوندید و از تمام امکانات سایت بهرمند شوید .

منتظر نظرات ارزشمند شما سروران هستیم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2814
  • کل نظرات : 444
  • افراد آنلاین : 127
  • تعداد اعضا : 146
  • آی پی امروز : 368
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,432
  • باردید دیروز : 679
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,432
  • بازدید ماه : 8,551
  • بازدید سال : 251,718
  • بازدید کلی : 1,301,812
  • کدهای اختصاصی

    کد آهنگ پیشواز مورد نظر را به 7575 ارسال کنید.

    قرمزته                                                        221760

    پرسپولیس قهرمان                                       551539  

    یه پرسپولیس یه ایران                                 551540

    مردان پرسپولیس                                        551541  

    ای پرسپولیس قهرمان                                  551542

    پخش آنلاین موزیک های بالا