ورود به انجمن ورود به انجمن
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
ارسال پاسخ
تعداد بازديد 80
نويسنده پيام
ali آفلاين



ارسال‌ها : 2234

عضويت: 26 /6 /1391
سن: 22
تیم دوم: قرار داده نشده
حالت من: قرار داده نشده
تشکرها : 187

تشکر شده : 470

چند توصیه به فوتبالیست‌ها برای حفظ آمادگی

شرایط زمانی مختلف بر کارایی فوتبالیست‌ها تاثیرگذار است. پیش فصل، اوایل فصل اواسط فصل و آخر فصل، در هر کدام از این زمان‌ها نیاز به تمرینات خاص است که مربیان و ورزشکاران باید آنها توجه کنند.

پایگاه اینترنتی Peak performance در مقاله‌ای به شرح این شرایط پرداخته است.

فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش ماست، هر ورزشکار در هر فصل 50 مسابقه یا بیشتر انجام می‌دهد. در ورزش فوتبال بیشتر دوی استقامتی مطرح است، تا دوی سرعت.

هنگامی که پیش فصل می گذرد و بازیکنان در تیم‌های خود قرار می‌گیرند، بیشتر از همه تمرینات فوتبالی و بازیابی قوا در اولویت است. ورزشکاران باید به آمادگی جسمانی هوازی و غیر هوازی دست یابند. مربیان فوتبال معمولا جنبه‌های دیگر از جمله قدرت و سرعت را نیز در برنامه‌های خود در نظر می‌گیرند.

در اوایل فصل فوتبالیست‌ها باید آمادگی برخی خود را بیشتر کنند. آنها باید سه بار در هفته‌ تمرین کنند. این تمرین‌ها می‌تواند تمرین‌های فوتبالی یا تمرین‌های مخصوص آماده سازی باشد. برنامه‌های تمرین قدرتی نیز باید در این زمان انجام شوند و سرعت ورزشکاران نیز باید افزایش یابد.

در این مرحله زمانی فوتبالیست‌ها باید تمرین‌های شدید هوازی و غیرهوازی بدون توپ و تمرین‌های شدید هوازی و غیر هوازی با توپ انجام دهند.

در زمان تعطیلات فوتبالیست‌ها می‌توانند استراحت کوچکی داشته باشند و از این فرصت برای بازیابی قوا استفاده کنند. تمرین‌هایی همچون حرکات قدرتی – سرعتی برای این زمان مناسب است. تمرین‌های سرعتی بدون توپ که قابل انجام هستند، بدین شکل هستند که ورزشکار پنج متر را سریع راه می‌رود و سپس 30 متر تا 45 متر را به سرعت می‌رود. بین هر دور دو دقیقه‌ راه رفتن برای بازیابی انرژی لازم است.

همچنین ورزشکاران می‌توانند از تمرینات سرعتی با توپ نیز استفاده کنند. در اواسط فصل که ورزشکاران حدود 30 بازی یا بیشتر انجام داده‌اند، باید بتوانند کارایی خود را حفظ کنند یعنی بتوانند 13 کیلومتر را طی کنند، 2000 متر را بدوند و 6000 متر را با سرعت زیاد بدوند.

آخر فصل برای ورزشکاران بسیار حیاتی و خطرناک است. در این زمان بیشترین احتمال آسیب دیدگی‌ وجود دارد و حدود 45 بازی انجام شده است. در این زمان تمرین بیش از حد، تمرین کم، خستگی، کمبود انگیزه و غیره مهم‌ترین مشکلات هستند. در این زمان لازم است که ورزشکاران آماده باشند. بعضی تمرین‌هایی که به جای تمرین فوتبالی می‌توان از آنها استفاده کرد عبارتند از: شنا با شدت متوسط، دوچرخه‌سواری با شدت متوسط، والیبال با شدت کم، تنیس با شدت کم، هرگز فواید خواب مناسب را فراموش نکنید، تغذیه نیز مهم است. با وجود این که هر کدام از بازیکنان از لحاظ بدنی و ژنتیکی با هم متفاوت هستند، اما به طور متوسط برای هر ورزشکار لازم است که سه بار در هفته‌ تمرین کند و در هر جلسه تمرین 16 تا 20 دقیقه‌ با 85 درصد تا 95 درصد ماکزیمم ضربان قلب فعالیت کند.

 شرایط ذهنی و آمادگی روحی ورزشکاران نیز بسیار مهم است. هیچ راهی بیشتر از اراده و خواست برنده شدن نمی‌تواند به ورزشکاران کمک کند.

وقتی مُردم روی سنگ قبرم بنویسید پرسپولیس را فقط به عشق داش علی دوست داشت


امضای کاربر: ali
چهارشنبه 19 تیر 1392 - 19:56
نقل قول
ارسال پاسخ
  
پرش به انجمن :