ورود به انجمن ورود به انجمن
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
ارسال پاسخ
تعداد بازديد 101
نويسنده پيام
ali آفلاين



ارسال‌ها : 2234

عضويت: 26 /6 /1391
سن: 22
تیم دوم: قرار داده نشده
حالت من: قرار داده نشده
تشکرها : 187

تشکر شده : 470

مهارتهای بازیکنان خطوط مختلف درفوتبال

دروزاه بان

دروازه بان تنها بازیکنی است که می تواند از دستهایش استفاده کند.باید مهارتهای خاص را یاد بگیرد که به طور کلی با مهارتهای سایر بازیکنان فوتبال متفاوت است. او باید خیلی چابک باشد و دستهایش را به خوبی به کار گیرد.دروازه بان آنقدر که نیازمن مهارتهای فردی است نیازمند مهارتهای جهش ؛ پرش و انعطاف و چابکی است.جای دروزاه بان در انتهای زمین است و پس از او دیگر کسی نیست و به همین دلیل او می تواند درباره چگونگی بازی یارانش قضاوت و خطاهایشان را اصلاح و رهبری کند.

مدافعان

این بازیکنان باید قدرت زیادی برای درگیری و محکم زدن و دور کردن توپ داشته باشند . در سر زدن به توپ هم باید ماهر و دقیق باشند آناه باید فکرشان را بیشتر متوجه حرکات و بازی حریف کنند و به دنبال توپ نروندوالا به حریف امکان می دهند که بر ای حمله بهتر جایگیری کنند.آنها باید در پیش بینی حرکات تهاجمی مهارت داشته باشند تا بتوانند به سرعت پاسها را در بین راه خنثی کنند.

بازیکنان خط میانی

این بازیکنان در واقع موتور تیم هستند. باید بتوانند هر کاری را انجام دهند چون هم مهاجمند هم مدافع. باید بنیه قوی داشته باشند . بیشتر بازیکنان بزرگی که در خط میانی بازی می کنند جثه نسبتا کوچکی دارند ولی برای تصاحب توپ خوب به توپ یورش می برند و با چابکی تمام پاسکاری می کنند تا فرصتهای مناسبی برای گل زدن پیش آورند. توپ در اطراف خط میانی زمین دائما از این بازیکن به آن بازیکن سپرده می شود و به همین علت است که می گویند بازیکنان خط میانی برای پیش بینی وضع توپ باید حس ششم شان را به کار گیرند.

مهاجمان

این بازیکنان باید بتوانند توپ را از خط مدافعانی که هر لحظه آماده درگیری سریع برای گرفتن توپ هستند بگذرانند باید در مهار کردن توپ ؛ پاسکاری دقیق و مخصوصا در بستن راه حریف مهارت زیادی داشته باشند.سریع دویدن به محض به حرکت در آمدن توپ لازمه یک مهاجم خوب است.مهاجمان میانی باید پرقدرت باشند و در شوت زدن با هر دو پا و سرزدن ماهر باشند.بازیکنان گوش چپ یا راست باید با به کار گیری سرعت و مهارت دریبل کردن و پاسکاری یک و دو با بازیکنان پشتیبان بتوانند خط دفاعی حریف را در هم بشکنند.

وقتی مُردم روی سنگ قبرم بنویسید پرسپولیس را فقط به عشق داش علی دوست داشت


امضای کاربر: ali
سه شنبه 14 آذر 1391 - 13:46
نقل قول
ارسال پاسخ
  
پرش به انجمن :